Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Content marketing je danas svuda oko nas. Zahvaljujući uspehu koji su neki brendovi ostvarili na ovom polju, mnoge kompanije su počele da ulažu znatne iznose iz svog budžeta u content marketing. Konačno su shvatile da bi, ako na svom blogu stvaraju i objavljuju različite vrste članaka, webinara, slika, infografika, videa, novosti, studija slučaja i primera upotrebe, njihovo onlajn prisustvo moglo značajno da se poboljša.

Content marketing je izuzetno bitan za sve u SEO svetu. Zašto? – Zato što pomaže da zaslužite kvalitetne linkove i izgradite onlajn autoritet.

Kada Google primeti da određeni sadržaj zavređuje linkove za specifičnu grupu ključnih reči, pretraživač tumači taj sadržaj kao relevantan i vredan (za te ključne reči) i nagrađuje ga dobrim rangiranjem u rezultatima pretrage. Što više linkova generiše vaš sadržaj, bićete na višoj poziciji u rezultatima pretraživača za tu ključnu reč ili frazu. Na ovaj način Google algoritam određuje rang određene stranice. Naravno, ovo će znatno poboljšati vašu vidljivost i privući će mnogo više ljudi na vaš sajt, koji će zatim imati priliku da istraže šta vi to u stvari nudite.   

Ako ste kao ja i vaš posao podrazumeva pomaganje novim preduzećima da postanu poznata na internetu – ovo je nešto što nikako ne smete ignorisati.

U današnjem svetu, content marketing nije luksuz, nego nešto što je većini brendova neophodno. Bez obzira na činjenicu koliko odličan i privlačan sadržaj utiče na vaš SEO i kako pretvara čak i najdosadnija preduzeća u velike igrače na internetu, naravno ona koji znaju kako da ga upotrebe, content marketing takođe ima sposobnost da privuče više konverzija, tako što upotpunjuje vaše prodajne taktike u svakom segmentu vašeg marketing levka.

Na osnovu najnovijih rezultata sa sajta Content Marketing Institute, 72% marketing stručnjaka ima već definisanu content marketing strategiju. To znači da svako od njih ima misiju da stvori privlačan i vredan sadržaj koji će im pomoći da zarade na popularnim i relevantnim pretragama na internetu, i da na osnovu toga poboljšaju svoj SEO i pobede svoje direktne konkurente u rezultatima pretraživača.   

Iako ovo možda deluje kao vrlo jednostavna stvar, kao i u svakom drugom aspektu posla, većina mladih i neiskusnih poslovnih ljudi ne uspeva da iskoristi ovu tehniku u svoju korist. Ipak, oni su izuzetno odlučni u ostvarivanju svojih planova. Sadržaj se nagomilava, ali većina ne generiše nikakve nove linkove.

Bez obzira što ulažu velike količine truda u održavanje konstantnog priliva novog sadržaja, kako na svoje tako i na sajtove svojih klijenata, još uvek ne vide prave rezultate svog truda.  

Svako može da proizvede “sadržaj”, ali kreiranje nečega što zaista služi nekoj višoj svrsi (u ovom konkretnom slučaju građenju linkova) i čini čuda za vaš brend na internetu – pa, to je u današnje vreme zaista retko.

Generisanje linkova koji vode do vašeg sajta je ovih dana izuzetno teško – posebno onih odličnih i prirodnih. Zato moramo da budemo posebno usredsređeni i da ulažemo dodatne napore u građenje linkova. Iako mnogi SEO eksperti hvale content marketing i zovu ga našim velikim spasiocem, kada je u pitanju stvaranje novih internih i eksternih linkova za vaš sajt, nije baš lako naterati vaš sadržaj da radi za vas. Objavljivanje nasumičnih stvari u ovom slučaju nije dovoljno. Ako vaš sadržaj ne privlači nove linkove koji vode do vašeg sajta, to znači da verovatno radite nešto pogrešno. Evo liste 5 najvažnijih stvari koje treba da proverite i poboljšate ako vam vaš sadržaj zaista ne pomaže na ovom polju:

1.Vaš sadržaj nije vredan linkovanja

Znam da ovo nekima od vas zvuči okrutno, ali je istina. Content marketing je kompleksna igra sa puno različitih aspekata i formata. Pre nego što počnete da proklinjete bogove zbog svojih neuspeha, potrebno je da napravite korak unazad i pogledate urađeno bez ružičastih naočara.

goldfishes looking to the fishhook

Image credit:modernmom.com

Na primer, ako želite da stvorite sadržaj do kojeg će mnogi sajtovi linkovati, potrebno je da smislite nešto što će zaista biti interesantno i informativno vašoj ciljnoj publici. Treba da proizvedete nešto do čega zaista vredi linkovati.

Da biste stvorili sadržaj do koga će drugi rado linkovati – prvo morate da izaberete popularnu temu. To možete uraditi korišćenjem alata kao što su Buzzsumo i Ahrefs. Nakon toga, morate da pregledate najbolji sadržaj koji pokriva baš temu o kojoj vi želite da pišete i da pronađete način da dodate novu vrednost tom već postojećem sadržaju. Vaša misija u ovom slučaju je da uradite sve što je u vašoj mogućnosti kako biste ponudili nove ideje.

Rešenje Broj 1: Dopunite stari sadržaj novim podacima

U većini slučajeva, sadržaj do kojeg vodi najviše linkova je prilično star. Ne verujete mi? – Ukucajte bilo koju grupu ključnih reči i videćete da će vam Google u većini slučajeva ponuditi linkove objavljene još 2011. ili 2014. Ovo je odlično za vas. To znači da biste vrlo lako mogli da budete na velikom dobitku ako samo dodate nove informacije tom već postojećem sadržaju. Kada odaberete temu i dodate nove ideje toj već postojećoj, sve što treba da uradite je da kontaktirate sajtove koji već imaju linkove ka tom originalnom sadržaju i da im ponudite vaš novi, sveži, dopunjeni sadržaj. Verovali ili ne, 9 od 10 izdavača će biti zainteresovano da barem pogleda vaš rad.

Rešenje broj 2: Napravite veći i detaljniji članak

Sadržaj koji privlači najviše linkova sve češće nije samo zastareo, nego nije ni dobro napisan. Kada kažem da nije dobro napisan, naravno da ne mislim na gramatiku. Mislim na dubinu. Naravno da postoje izuzeci, ali na osnovu mog iskustva – ovo se pokazalo tačno u najvećem broju slučajeva. Skoro svaku zastarelu i dobro rangiranu web stranicu na koju naiđem tokom analize vidim kao nešto što bi moglo da se unapredi sa malo više reči i informacija. Osećam da još uvek ima prostora za unapređenje i često preuzmem na sebe da smislim veći, bolji i informativniji članak.

Na primer, kada nađem članak koji pokriva 10 najboljih alata za građenje linkova, fokusiram svoje vreme i energiju da smislim nešto poput: “30 najboljih alata za građenje linkova, i kako ih pravilno koristiti”. Ovo je naravno samo primer, ali shavatate šta želim da kažem.  

2. Ne kontaktirate – Širite informacije, promovišite svoj sadržaj

Zaista nije bitno koliko je dobar ili koliko je dobro optimizovan vaš sadržaj ako ne uradite njegovu distribuciju na internetu kako treba – verovatno je da nikad neće dostići svoj pun potencijal.

Kao što sam prethodno pomenuo, zahvaljujući ekstremnoj zasićenosti sadržajem, u današnje vreme je izuzetno teško dobiti kvalitetne linkove. Gde god da se okrenete, bombardovani ste svakakvim člancima sa blogova, tvitovima, pinovima, promotivnim objavama na društvenim mrežama, itd. Verovali ili ne, oko 2 miliona blog članaka objavljuje se na internetu svaki dan. Zadivljujuće, zar ne? Upravo zbog toga, ovih dana zaista morate da date pun gas ako želite da vaš sadržaj preuzme veći broj ljudi.

shutterstock_74037781.0.0

Image credit:vox.com

Rešenje: Dostavite svoj sadržaj na pravu adresu

Ne možete dobiti linkove do vašeg sajta bez uloženog truda.

Postoji jako mala verovatnoća da će neki veliki izdavač slučajno naići na članak sa vašeg bloga, pročitati ga u celini i linkovati ka njemu u nekom svom radu. Ne, to se skoro nikada ne dešava. A kada se desi – šta reći, imali ste sreće. Nemojte me pogrešno shvatiti, ovo obično nema nikakve veze sa sveobuhvatnim kvalitetom vašeg rada.

U većini slučajeva su ovi izdavači prebukirani sopstvenim radovima, tako da nemaju ni vremena ni strpljenja da pretražuju internet u potrazi za alternativnim sadržajem. Kao i u svakom drugom delu ovog teksta, postoje izuzeci. Sve u svemu, privući domene sa autoritetom da linkuju ka vašem sadržaju nije jednostavno.

Vi morate da budete ti koji traže prilike za linkovanje i nude svoj rad velikim izdavačima, kao nešto što je u njihovom interesu da pročitaju. Vaš posao je da ubedite domene na koje ciljate da će vaš sadržaj biti dodatak njihovom, već postojećem radu. Naravno, još je bolje ako možete da ugovorite objavu gostujućeg članka na njihovom sajtu i da zaista dobijete linkove koji će voditi do vaše web stranice, ali i ovo je odlična opcija!

3. Kucate isključivo na pogrešna vrata

Ponekad, bez obzira na to koliko se trudite, vaši pokušaji građenja linkova mogu da deluju kao potpuni gubitak vremena. Stalno kontaktirate sajtove, nudeći sve i svašta, a niko vam ne odgovara. Bukvalno ne postoji ništa što vas u ovom poslu može frustrirati više od toga. Ipak, ne treba da dozvolite da vas te stvari obeshrabre ili sabotiraju trud koji planirate da uložite u građenje linkova.

Postoji mnogo razloga zašto vaša strategija za građenje linkova putem sadržaja ne uspeva, ali u većini slučajeva, obično se svodi na jednu te istu stvar – kontaktirate pogrešne domene.

Rešenje: Analizirajte svoje potencijalne klijente, postarajte se da zaista imate nešto što im je potrebno

Nasumično tražiti linkove po internetu koji će voditi do vašeg sajta nije ništa manje od potpunog gubljenje vremena. Ako želite da se vaši napori vidno isplate, treba da razvijete inteligentnu strategiju građenja linkova. Potrebno je da izaberete prave prilike. Na primer, ako vodite web hosting kompaniju, zaista vam nije potreban link sa sajta koji prodaje baštensku opremu. To neće naškoditi vašem domenu, ali sigurno neće doneti ni veliki dobitak. Zato treba da usmerite svoju energiju na dobijanje linkova od izdavača koji rade u istoj ili srodnoj niši kao i vi. Želite da se pojavite pred publikom koja bi mogla da bude zainteresovana za vaše proizvode i usluge.

Naravno da su svi zainteresovani za dobijanje linkova sa sajtova kao što su Forbes, Entrepreneur, Huffington Post i slični, ali 8 od 10 ljudi zaboravlja da kada kontaktirate ove izdavače, ne možete samo da se usmerite na stvaranje odličnog i privlačnog sadržaja. Da biste objavili članak na jednom od ovih sajtova, ili dobili link, morate da se fokusirate na teme koje njih zaista interesuju. Ne možete da pišete o svemu i svačemu i očekujete da vas nagrade linkom do vašeg sajta. Morate da osmislite sadržaj koji je aktuelan i koji bi im bio zanimljiv. Morate da osmislite sadržaj koji pokriva sveže teme i koji bi im doneo neku vrednost. Tek tada ćete moći da očekujete od ovih izdavača da primete vaš trud. 

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pročitate ovaj blog od početka do kraja. Nadam se da vam je pomogao da naučite kako da unapredite svoju strategiju za content marketing i građenje linkova. Ako imate nekih pitanja ili želite nešto da dodate, slobodno zapišite svoja razmišljanja ispod, u delu za komentare.