Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

“STVARAJTE KVALITETAN SADRŽAJ” – Skoro svaki članak na temu link building-a sadrži neki oblik ove rečenice.

Kao da ih je sve pisao jedan isti čovek koji nosi sa sobom nekakvu SEO bibliju i urla na prolaznike random savete za optimizaciju.

Ako je verovati člancima ovog tipa, sadržaj je glavni sastojak svake dobre link building čorbe.

Ingrédient secrète, što bi Francuzi rekli.

Jednostavno ga ne možete izostaviti.

Mislim, tehnički i možete – ali se neće završiti dobro po vas.

Ako ga izbacite, vaše jelo će vrlo verovatno biti bljutavo. Tačnije, ostaviće ljudima onaj odvratan ukus u ustima zbog kog će odmah zamrzeti vaše ,,kulinarske sposobnosti”.

Sadržaj dodaje vašim link building sposobnostima neki šmek koji je preko potreban. Prstohvat magije, da se tako izrazim.

Pomaže vam da lakše svarite ono što vam se servira.

HubSpot tvrdi da 82% marketing stručnjaka koji redovno objavljuje sadržaj na svojim blogovima vidi pozitivan povrat investicija od svoje inbound marketing kampanje.

Kako oni kažu, B2C kompanije koje su na mesečnom nivou objavile više od 11 članaka na svom blogu imale su i 4 puta više potencijalnih klijenata nego kompanije koje su objavljivale sadržaj na blogu svega 4 do 5 puta mesečno.

Stručnjaci iz Social Media Examiner-a potvrdili su ove tvrdnje. Njihovo nezavisno istraživanje pokazalo je da čak 81% marketing stručnjaka planira da poveća količinu originalnog sadržaja koji se objavljuje na blogu.

Na osnovu svega što je prethodno napisano, možemo sa sigurnošću da tvrdimo da će redovno stvaranje sadržaja učiniti čuda za vaš brend i onlajn prezentaciju vaše kompanije. Kao što je Joe Pulizzi, koji radi za CMI, nedavno rekao u intervjuu za CMO: ,,Postavljanje sadržaja na prvo mesto je budućnost marketinga.”

 

Stvaranje kvalitetnog sadržaja nije tako lako kao što vam se čini

 

Bez obzira na nišu ili industriju, 9 od 10 stručnjaka za digitalni marketing će vam reći da morate smesta da se ukrcate na voz koji će vas odvesti u zemlju gde se sve vrti oko sadržaja, ukoliko želite da dovedete linkove visokog kvaliteta ka vašem sajtu.

,,Ukoliko pišete i objavljujete kvalitetan sadržaj na blogu, ljudi će sami dolaziti”, kažu stručnjaci.

,,Treba da usmerite sve svoje vreme i energiju na stvaranje odličnog sadržaja koji će rešiti sve probleme vaše publike umesto njih. Ukoliko uspete da kreirate takav sadržaj, ljudi će prirodnim putem naleteti na njega i prirodno linkovati ka vašem sajtu i tako vas nagraditi za napor koji ste uložili i vašu stručnost.”

Zvuči jednostavno, zar ne?

Iako se, u teoriji, sve ovo čini prilično jasnim, u praksi je skroz druga priča. Još 2015. godine, Steve Razson i njegova ekipa iz BuzzSummo-a analizirala je preko milion nasumično odabranih blog članaka i otkrili su da ih čak 70% nema linkove koji upućuju ka njima.

Ono što je najgore kada je ovo istraživanje u pitanju jeste da me ono uopšte ne iznenađuje.

 

Ako ste ikada pokušali da kreirate sadržaj koji ima potencijal da organski zaradi gomilu linkova, verovatno znate da to baš i nije tako jednostavno kao što se čini. Bez obzira na temu o kojoj se piše, konkurencija je uvek opaka.

Verovali ili ne, na dnevnom nivou se objavi preko 2 miliona članaka na blogovima. Suludo, zar ne? I to su samo članci. Šta je sa ostalim tipovima sadržaja, poput infografika, studija slučaja, webinara, itd.?

Naravno, ova količina sadržaja može da preplavi ljude. Svi pišu o svemu bez prestanka i ljudi počinju da pate od sindroma bolje poznatog kao ,,sadržajni šok”.

U 2017. godini, šanse da nađete relevantnu temu o kojoj nije pisalo već desetine popularnih sajtova su manje nego ikad.

Pa ipak, iako je ovo možda tačno, to i dalje ne znači da je nemoguće kreirati gomilu linkova ka vašem sajtu sa samo jednim člankom. Sve što treba je da radite po mom receptu:  

 

1. Kreirajte autoritativan sadržaj koji odgovara na najčešće postavljana pitanja

 

Kreiranje sadržaja koji će generisati mnogo linkova kao i mnogo podela na društvenim mrežama zaista je nešto posebno. Ovaj tip materijala ima moć da značajno unapredi saobraćaj ka vašem sajtu i tako pomogne generisanje gomile potencijalnih klijenata i prodaja, pa stoga nije potrebno posebno naglašavati da je to bukvalno isto što i prokopavanje tunela kašikom.

Ali je vredno truda.

Iako treba da date baš sve od sebe, krajnji rezultati su uvek zadovoljavajući.

Barem iz mog iskustva.

Kao što je već pomenuto u podnaslovu, jedan od najmoćnijih tipova sadržaja kada je u pitanju generisanje linkova ka vašem sajtu jeste definitivno odgovor na sva osnovna pitanja: ,,Šta je link building?”; ,,Ultimativni vodič kroz link building”; ,, Link building biblija” i tako dalje.

Ovde ključne reči poput ,,ultimativni”, ,,neverovatni”, ,,ekskluzivni”, ,,senzacionalni” i ,,izvanredni” dolaze do izražaja.

Ovaj specifičan tip sadržaja ima moć da privuče i linkove i podele na društvenim mrežama, jer naslov sam po sebi obećava svima koji kliknu na njega detaljan uvod u temu koja je korisniku od značaja.

Na primer, pre nekoliko nedelja, napisao sam blog post od 10,000 reči: ,,Svaka prokleta stvar koju treba da znate o linkovima koji vode ka vašem sajtu”. Osim što sam svoje celokupno znanje o linkovima koji vode ka vašem sajtu sakupio na jednom mesto i podelio sa svetom, jedan od razloga zašto sam kreirao tako specifičan tip sadržaja je da bih testirao gorepomenutu teoriju.

I znate šta – upalilo je.

,,Svaka prokleta stvar koju treba da znate o linkovima koji vode ka vašem sajtu” generisala je 5 puta više saobraćaja od članaka koje inače objavljujemo.

Iako je mnogo ljudi pisalo o linkovima koji vode ka nekom sajtu, niko od njih nije išao korak dalje, da kreira sadržaj koji će sakupiti BUKVALNO sve informacije na jednom mestu. Ključna stvar kod kreiranja moćnog sadržaja koji će moći da generiše linkove u nenormalnim količinama jeste stvoriti nešto što će odmah ukazati na kvalitet.

Iz tog razloga morate taktički pristupiti kreiranju sadržaja. Kao što sam već nekoliko puta rekao, najbolji način da ostvarite odlične rezultate na ovom polju je da pronađete sadržaj koji trenutno dobro prolazi i da date sve od sebe da kreirate 10 puta bolji sadržaj.  

Nemojte se plašiti da ćete svojoj publici servirati više nego što mogu da svare. Ako imate nešto da im ponudite – samo napred! Ne ustručavajte se. Nije bitno da li kreirate sadržaj za SEO agenciju, startap kompaniju, malu prodavnicu ručno pravljenih džidžabidža li nešto potpuno drugačije – vaša publika će primetiti i uvažiti dodatan napor koji uložite.

Ako posedujete potrebne veštine, ne morate da izmišljate nešto potpuno drugačije kako bi se taj sadržaj rangirao visoko za željene ključne reči. Sve što treba da uradite je da utvrdite sve nedostatke i iskoristite ih u svoju korist. Postoji desetine razičitih načina na koje možete da prežvaćete već postojeći sadržaj i učinite ga boljim. Investirajte u bolji dizajn, kreirajte mnogo bolju priču na tu temu, dodajte više primera, transformišite ga u drugi format, itd.

Zapamtite – nije ključno samo natrpati sve što znate o jednoj temi u članak. Ni slučajno. Vaš cilj je da kreirate sadržaj koji će, što ga duže čitate, pružati sve više relevantnih informacija.

 

2. Model kupca + Primer

Ova strategija posebno je značajna za one koji se bave promocijom samo jednog alata ili usluge. Bez obzira na to ko ste i čime se bavite – uvek ćete počinjati od nule. Zaista nije bitno da li već imate dobro razvijenu mrežu ili neke druge poslovne uspehe – ukoliko ste započeli neki novi posao, i dalje ćete morati da privučete nove klijente

Prave klijente.

Ne možete baš da prodate sve svima. Ukoliko želite da učinite svoje novo preduzeće nezavisnim, moraćete da pronađete načina da iskomunicirate njegovu vrednost ljudima koji zaista imaju potencijal da postanu vaši klijenti.

Kako neko uspe u tome? – Jednostavno, kreirajući sadržaj koji objašnjava pravim ljudima kako da izvuku najbolje iz vaših usluga ili proizvoda.

Evo o čemu se radi – ljudi OBOŽAVAJU alate. Uključujući i mene. Ja toliko volim alate da usmeravam svoje vreme i energiju na kreiranje novih alata. Nakon što završim Reportz, prelazim na sledeću stvar na listi. Zato je Product Hunt tako popularan sajt. Ali, samo interesovanje nije dovoljno. Ako želite da stimulišete ljude da koriste vaš alat, morate da dokažete da vaše rešenje zaista funkcioniše. Morate da demonstrirate preciznim primerom kako mogu da postignu uspeh koristeći vaš softver ili uslugu. Evernote je ovaj deo posla odlično odradio. Ahrefs isto tako. Ovaj specifičan tip sadržaja je izuzetno relevantan za specifičan tip korisnika i zato uvek generiše ogroman broj linkova.

 

3. Dobro istražen sadržaj

Informacije su moć. Ništa ne generiše linkove brže od kvalitetnog istraživanja.

Kao što već znate – u 2017. godini informacije će igrati ogromnu ulogu u krajnjem uspehu vaše marketinške kampanje.

Posebno kada je u pitanju content marketing.

One predstavljaju osnovu skoro svakog popularnog sadržaja kreiranog od strane B2B kompanija.

Uključujući i ovog.

Ukoliko malo bolje pogledate ovo što ste već pročitali, videćete da sam izgradio ovaj tekst na temeljima nekoliko interesantnih istraživanja. Informacije pomažu ljudima da osmisle sadržaj koji će pružiti čitaocima sve potrebne informacije.

Mnogi B2B brendovi odrade sami svoja istraživanja. Na primer, HubSpot. Iako ovaj popularan sajt često objavljuje praktičan sadržaj koji odgovara na pitanje ,,kako da…”, s vremena na vreme objavi i ultimativnu listu statistika iz oblasti marketinga. Ovakav tip sadržaja mnogo bolje prolazi od drugih kada su u pitanju linkovi.

Ovo se ne odnosi samo na B2B kompanije. Možete da iskoristite brojeve u svoju korist u skoro svakoj industriji. Da, čak i porn. Samo pogledajte PornHub. Napisali smo poseban članak o tome kako ovaj brend dominira svojom onlajn marketing kampanjom.

Iako PornHub shvata da mnoge ljude nije briga za neke detalje o samoj kompaniji, oni i dalje znaju kako da iskoriste određene statistike u svoju korist. Kako bi se predstavili publici širom sveta, PornHub kreira sadržaj na mnogo različitih tema koje često budu primećene od strane velikih izdavača. Njihove dobro segmentirane i istražene informacije i brojevi su im pomogli da zarade gomilu linkova na relevantnim sajtovima, poput The Daily Bot, Mashable i Gizmodo.

Krenite stopama HubSpot-a i PornHub-a – uložite u svoje istraživanje. Sigurno ćete uspeti da zaradite mnogo veći broj linkova nego sa bilo kojim drugim tipom sadržaja.

 

4. Sadržaj koji pruža detaljan uvid u aktuelne teme

U marketingu sve zavisi od toga kada ćete da načinite neki korak. Zato je važno da pratite trendove, analizirate šta to tačno privlači mnogo saobraćaja i gde i kako biste mogli da se ukrcate na taj voz. Iako aktuelne teme često uspevaju da preplave ceo internet, njihov životni vek i nije tako impresivan. Ovakve teme brzo eksplodiraju i onda samo nestanu. Dok mogu da budu odličan izbor kada želite da podignete svest o nečemu, u većini slučajeva ovakve teme retko generišu saobraćaj na duže staze.

Newsjacking nije tako dobra opcija, ako je vaš cilj da kreirate gomilu linkova koji vode ka vašem sajtu. Aktuelne teme mogu vam pomoći u vašoj marketing kampanji tako što će uticati na povećanje kvaliteta kroz tektove o trendovima iz industrije i praktičnim savetima.

Na primer, hajde da se fokusiramo na hajp oko novog filma ,,Liga pravednika” (Justice League). Osim o samo radnji, kostimima i kvalitetu produkcije, dosta se govori i o glavnom negativcu. Samo oni okoreli štreberi koji vole stripove znaju ko je Steppenwolf. Ekipi iz Cinemablend-a je to potpuno jasno, te im je prioritet bio da odmah napišu članak pod nazivom ,,5 stvari koje treba da znate o Steppenwolf-u, mogućem negativcu u filmu Liga pravednika”.

Ovaj članak im je generisao 85 linkova, što je, kada sednete i malo bolje razmislite, prilično solidan broj linkova koji vode ka njihovom sadržaju:

Kombinujući praktične, inovativne i kvalitetne uvide o industriji sa aktuelnim temama, uvek ćete imati bolje šanse za uspeh. Uvek dajte sve od sebe da nadogradite temu, kako biste pružili svojoj publici kvalitetan sadržaj, umesto da samo slepo pratite trendove. Potrudite se da se vaš sadržaj istakne. Dajte malo više od sebe i bićete nagrađeni gomilom novih linkova koji vode ka vašem sajtu.

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pročitate ovaj članak. Nadam se da vam je pomogao da razumete sve što treba da radite kako biste generisali tonu linkova i saobraćaja ka vašem domenu pomoću sadržaja koji kreirate. Ako imate nešto da dodate ili postavite neko dodatno pitanje na ovu temu – slobodno podelite svoje mišljenje u komentarima ispod teksta i ja ću učiniti sve što je u mojoj moći da odgovorim u najkraćem mogućem roku!

 

To je sve za sada,

Čujemo se uskoro,

Rad @ Four Dots.