Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Mobilegeddon

 

Dok je isčekivanje Mobilegedona proteklo u atmosferi zastrašujućoj koliko je i samo ime zvučalo, sam događaj i nije bio kataklizmičan koliko se to očekivalo. Optimizacija za mobilne pretrage je od ranije popularna tema, a samo ažuriranje algoritma ju je zaista gurnulo u prvi plan na neko vreme. Međutim, čak i uz sve priče na tu temu, veoma malo je rečeno o tome kako možete da iskoristite pisanje gostujućih članaka da poboljšate rangiranje svog web sajta u mobilnim rezultatima.

Ovo možda i nije toliko iznenađujuće, ukoliko uzmete u obzir da su ljudi, možda inspirisani istraživanjem koje je firma Searchmetrics sprovela posle ažuriranja (morate se registrovati da biste ga videli ili preuzeli), počeli da se fokusiraju na izmene na svojim sajtovima – ubrzavanje učitavanja stranica, dozvoljavanje robotima da pristupe CSS-u i Javi, raščišćavanje redirekcija i 404 stranica, uklanjanje suvišnog sadržaja, itd.

Još jedan razlog zbog kog deluje da predmet ovog članaka nije naširoko razmatran, jeste činjenica da mnogi još uvek oklevaju da izgovore reči ‘gostujući članak’, da ne bi probudili neku uspavanu Katsovu kletvu.   

Nijedan od navedenih razloga nije bio dovoljan da nas obeshrabri da još više istražimo ovu temu. Iako postoji stigma vezana za pisanje gostujućih članaka, ako se sprovede na pravi način, obrativši pažnju na sadržaj koji distribuirate i na ljude sa kojima sarađujete, to je još uvek odličan način da promovišite svoj sajt, bez obzira na povremenu paniku koja ga okružuje. S tim na umu, hajde da vidimo da li vaš pristup pisanju gostujućih članaka treba da se promeni, u zavisnosti od platforme za koju želite da se optimizujete.

Potencijalni partneri

Ako želite da se vaš sajt rangira visoko u mobilnim pretragama, možemo pretpostaviti da su, ako uopšte postoje linkovi koji bi mogli da vam u tome pomognu, to linkovi koji dolaze sa sajtova koji i sami imaju povoljan položaj u okviru algoritma. Trenutno ne postoje dokazi za to, ali može se pretpostaviti da su, ako Google smatra linkove preporukama, oni koji dolaze sa sajtova koji su optimizovani za mobilne pretrage vredniji od onih koji dolaze sa sajtova koji se ne smatraju prilagođenim za mobilnu pretragu ili nisu relevantni za vaš sajt.  

Ako želite da se on dobro rangira u mobilnim pretragama, u vašem je interesu da povećate količinu saobraćaja koji dobijate sa ove platforme. Građenje linkova na sajtovima koji se dokazano visoko rangiraju u mobilnim pretragama je jedan od boljih načina da se ovo izvede. Iz tog razloga ćete želeti da budete sigurni da sadržaj koji šaljete, a samim tim i stranica na kojoj će biti objavljen, ispunjavaju uslove koji su jasno definisani kao dobra praksa optimizacije za pretrage sa mobilnih uređaja. Hajde da vidimo kako to možete da izvedete.

 

Mobile Blogging

 

Vaš doprinos

Na samom početku, morate biti svesni činjenice da postoji dosta razlika između sadržaja koji bi se dobro rangirao u mobilnoj pretrazi i sadržaja koji je savršeno optimizovan za desktop uređaje. Što znači da, ako ponudite članak koji će biti savršeno skrojen da zadovolji kriterijume mobilne pretrage, se može desiti da ćete žrtvovati deo vidljivosti koju bi stranica na kojoj je sadržaj objavljen možda dostigla u desktop okruženju. Uzevši u obzir činjenicu da bi većina blogova trebala da se posmatra sa većih ekrana, i da im se sa mobilnih uređaja pristupa samo kada to situacija nalaže, morate biti sigurni da je ovo pristup koji žeite da primenite, pre nego što pošaljete članak  ili predložite temu. Ako se pak odlučite da želite gostujući članak koji je optimizovan za mobilne uređaje više nego neki koji bi se dobro rangirao za desktop, daćemo vam par saveta.

Pre svega, studija koju smo ulinkovali na početku ovog članka analizirala je nabolje rezultate za ogroman skup ključnih reči, kako u mobilnim tako i u desktop okruženjima, i uporedila je rezultate za sajtove koji se najbolje rangiraju u jednoj od ovih kategorija. Jedan od zaključaka do kojeg su došli jeste da stranice koje se dobro rangiraju u mobilnim pretragama imaju u proseku manje reči u odnosu na one koje se visoko rangiraju u pretragama za desktop. Dok je prosečan broj reči za drugu kategoriju 1200 po strani, stranice pogodne za pristupanje sa mobilnih uređaja imaju u proseku 868 reči.

Ovo i nije tako iznenađujuće, koliko jeste činjenica da ne treba da ubacite veliki broj slika u svoj članak ukoliko ciljate na drugu platformu. Ne samo da bi nepotrebno zatrpale mali ekran, nego bi i povećale vreme učitavanja stranice. Studija Searchmetric-a je otkrila da, dok stranice koje su optimizovane za desktop imaju u proseku 9 slika, stranice optimizovane za mobilne uređaje imaju samo 4 ili čak i manje slika.  

Ono što bi takođe moglo da se smatra iznenađujućim, ali u stvari ima savršenog smisla kada malo razmislimo o tome, jeste činjenica da sadržaj optimizovan za mobilne uređje deluje zahtevnije za čitanje nego onaj objavljen na sajtovima koji su imali uspeha u desktop rangiranjima. Razlog za ovo bi mogla biti nametnuta sažetost formata, koja se lakše postiže ako koristite kompleksne reči da objasnite komplikovane koncepte u što je kraćoj mogućoj formi.  

Utvrđeno je da sadržaj koji se bolje rangira na mobilnim uređajima obično sadrži manji broj internih linkova i ključnih reči u samoj strukturi teksta u odnosu na svoj parnjak, ali više reči koje su semantički vezane za ključnu reč.  Dok je ovo zanimljivo primetiti, ne bi trebalo da pokušavate da pretrpavate svoj sadržaj njima. Ako nudite dobro istražen i napisan članak, a nadamo se da znate da je ovo prvi preduslov za bilo koju vrstu strategije za objavljivanje gostujućih članaka, postoji šansa da ćete svakako organski pomenuti te termine.

Neuređene liste su čini se vrlo popularne u mobilnom pretraživanju, pošto vam omogućavaju da ostanete koncizni, ali i pružite informacije u okviru ograničenja manjih ekrana. Jedino što ostaje da se doda jeste da se čini da su one najuspešnije u mobilnim pretragama obično nešto kraće od onih koje biste videli na stranicama koje nastanjuju vrhove desktop rezultata.  

Kada je u pitanju izbor tema, postoje barem dve stvari koje treba da imate na umu. Prvo, morate uzeti u obzir okolnosti u kojima će ljudi najčešće čitati blog na mobilnom uređaju, i tip informacija koje oni traže u toj situaciji. Zatim, da je vrednost podele na društvenim mrežama viša od one na koju ste navikli sa desktop pretragama. Takoreći, dok se uvek preporučivalo da vaš sadržaj bude deljiv, to je postalo još važnije kada govorimo o mobilnim pretragama.

Ispitivanje situacije

Još jednom, iako nije potvrđeno, potpuno je jasno da posedovanje linka na stranici koja se dobro rangira u mobilnoj pretrazi ima veće šanse da doprinese vašem rangiranju za istu platformu, od linka sa odgovarajuće stranice koja nije predviđena za mobilno pretraživanje. Mi smo vam dali kratke smernice, i voleli bismo da podelite svoje rezultate sa nama, kako bismo definitivno potvrdili ili osporili ovu teoriju.