Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Content marketing ovo, content marketing ono – gde god da se okreneš, marketing stručnjaci samo hvale ovu metodu. Ne mogu da ne pričaju o važnosti dodavanja content marketinga vašem sveobuhvatnom marketing arsenalu.

Nije tajna da je sadržaj trenutno na svom vrhuncu. Svi to rade. Danas svaka vrsta brenda, bez obzira na veličinu, nišu ili industriju, ulaže značajne količine svog budžeta u content marketing. Zašto? – Pa, zato što dobra content marketing strategija može da redefiniše bilo koju vrstu brenda i transformiše čak i najopskurnija preduzeća u prave lidere u svojoj industriji.

Poenta content marketinga je nuđenje vrednosti vašim čitaocima i potencijalnim klijentima. Ako vi, kao izdavač, smislite kako da stvorite konstantan protok korisnih i zanimljivih članaka na blogu, ili drugih tipova sadržaja, poput infografika, biltena, primera upotrebe, studija slučaja, industrijskih istraživanja – možete za kratko vreme da se razvijete u pravog industrijskog džina.

Živimo u vremenu u kome se skoro sve B2B odluke donose pod uticajem sadržaja i podataka. Ljudi iz svih krajeva sveta se stalno okreću internetu da provere da li donose pravu odluku, time što posluju sa određenim brendom, proizvodom ili uslugom. Svi oni su željni da nauče više o izborima koji su im ponuđeni.

Znam da upravo sada neki od vas verovatno misle: “Sjajno, ali šta ako moj brend zapravo ne prodaje stvari o kojima vredi pisati? Šta ako ja, na primer, radim u mutnoj ili neatraktivnoj industriji gde content marketing nije opcija?”

Content marketing je UVEK opcija. Mi u Altus Host-u zaista verujemo u to. Nije bitno da li nudite usluge web hosting-a ili radite u modnoj, prodajnoj ili automobilskoj industriji –  content marketing je tu da vam pomogne da dođete do svoje željene publike i pružite potencijalnim klijentima sve neophodne informacije koje su im potrebne da bi počeli da vas posmatraju kao pravog stručnjaka u okviru vaše niše.  

Ne postoji brend koji nije adekvatan za content marketing. Sve što vi zaista treba da uradite je da razvijete strategiju koja se fokusira na mušterije, pronađete tu savršenu rupu između vaše priče i podataka, i iskoristite je do maksimuma.

Ne verujete mi? Molim vas, nastavite sa čitanjem…

U današnje vreme kada preko 50% kompanija koje ulažu u content marketing tvrdi da još uvek čekaju da vide povrat investicije od svojih pokušaja, ovaj nenametljiv brend rastura na svim mogućim poljima svojim sadržajem. Naravno da pričam o PornHub-u.

Za one koji još uvek žele da se pretvaraju da im ovaj brend nije poznat, PornHub je danas verovatno najveći i najpopularniji pretraživač u industriji za odrasle. Pokrenut u Montrealu još 2007. godine, ovaj pornografski sajt za deljenje sadržaja trenutno broji 60 miliona poseta na dnevnom nivou. Bez obzira na nišu u kojoj radite, ovo su zaista impresivne brojke.

Iako distribuišu sadržaj za odrasle koji se ne smatra u potpunosti adekvatnim za većinu društvenih krugova, situacija i izdavača, ovi likovi apsolutno dominiraju svojom content marketing strategijom.

Uprkos činjenici da PornHub ne može direktno da reklamira svoje usluge kao većina SFW kompanija, genijalci koji stoje iza ovog sajta su zaista dobro mućnuli glavama i smislili gomilu kul kampanja koje omogućavaju uključivanje njihovog brenda u zvanične marketing kanale.

Ali kako su to izveli? Kako neko uspe da transformiše sajt sa sadržajem za odrasle u pravi lovemark na internetu? Seks je bio, jeste i zauvek će za neke ljude ostati tabu tema. Kako da reklamirate sajt koji u suštini prodaje stvari tog tipa ljudima koji ne žele da priznaju da ih koriste?

Mislim da ovo znači da svim vašim dostupnim kanalima komunikacije treba pristupiti iz nekog drugog ugla.

Pre nego što zađemo dublje u ono što zaista čini PornHub tako dobrom marketinškom mašinom, hajde da prvo priznamo da ovaj brend nije predodređen za uspeh. Kada skinete sve sa njega, PornHub zaista nije ništa posebno. To je samo još jedan sajt sa sadržajem za odrasle. Gledajući njihov sadržaj i ponude (da, pogledao sam) vidimo da su u suštini isti kao i bilo koji konkurent. Postoje bukvalno stotine drugih web stranica koje nude isto što i PornHub, a ipak su oni na samom vrhu. Jedina stvar koja ih zaista čini drugačijim je način na koji prodaju svoje usluge.

Ne znam za vas, ali uzevši ovo u obzir – PornHub kao fenomen mi deluje još interesantnije. Zaista su visoko postavili lestvicu za sve koji rade u marketing industriji. Njihov uspeh je živi primer kolika je ustvari moć kreativnosti. Možete sve svima prodatii, ako pronađete način da vašu poruku izdvojite od ostalih.   

Sada kada smo to rešili, hajde da analiziramo ovog izdavača i vidimo šta zaista čini njegov marketing tako posebnim. Hajde da učimo na njihovom primeru, kako čak i manje poznati brendovi imaju dovoljno kapaciteta i šansu da dignu prašinu u digitalnom dobu.

1. Koristite humor u svojoj content marketing strategiji

Kao što sam već pominjao mnogo puta u svojim prethodim člancima:

UVEK kada ste u mogućnosti dodajte humor u svoj sadržaj.

Ljudi su zavisni od humora. Uvek su bili i uvek će biti. Posetite bilo koju društvenu mrežu i pogledajte šta se deli. Koji postovi generišu najveći broj klikova, lajkova i komentara. Dugački i dosadni članci na blogu ili smešni statusi i gifovi? Naravno da su ovi drugi.  

PornHub je dobro upoznat sa humorom. Štaviše humor je osnovni razlog zbog kojeg je njihov marketing doživeo takav uspeh.

Primer:

Prvog aprila ove godine, kreirali su ceo podsajt nazvan “Corn Cub” da bi proslavili prvi april.

PornHub-content-marketing

Ne mogu da se setim kada sam se poslednji put toliko smejao. Ovo je bila neverovatna ideja. Ljudi su primetili humor iza ovog poduhvata, tako da niko nije bio iznenađen kada su veliki brendovi počeli da ga preuzimaju i objavljuju u svojim izdanjima. Sveobuhvatno, odličan sadržaj.

Još jedan odličan primer korišćenja humora u content marketing strategiji:

Tokom zimskog odmora, Officer & Gentleman, dvočlana reklamna agencija iz Španije koja je zadužena za PornHub marketing u toj oblasti, dobila je zadatak da kreira video reklamu koja će dići prašinu na društvenim mrežama.

Iako je delovalo kao odlična ideja, ovi ljudi su znali da zahvaljujući strogim pravilima vezanim za sadržaj, Facebook i Instagram nikada neće dozvoliti direktnu reklamu usluga PornHub-a na svojim platformama.  

Imali su pune ruke posla. Morali su da razmišljaju inovativno i smislili su nešto što nije tako očigledan sadržaj za odrasle, iako znate da se cela reklama vrti oko toga.

Pogledajte reklamu za njihovu Božićnu premium poklon karticu. Ne možete poreći njenu genijalnost. Odradili su odičan posao. Dopada mi se sve u vezi sa ovom reklamom. Posebno poslednja rečenica: “...poklon koji će vas dodirnuti

Da umreš od smeha.

Ovo su samo neke od situacija gde me je PornHub zaista nasmejao do suza. Ako bacite pogled na njihov Twitter nalog, videćete da njihov menadžer naloga na društvenim mrežama zaista zna kako da uključi publiku i da vodi zabavne, lagane i škakljive razgovore sa svima koji pišu o njihovom brendu. Sadržaj koji PornHub deli na tom nalogu je suvo zlato, tako da vam preporučujem da odete i sami proverite. Ko zna, možda će vas inspirisati.

2. Budite autentični, budite hrabri – Uvek se trudite da pomerate granice i prevaziđete očekivanja svojih korisnika

Jedna od najboljih stvari koje možete da uradite sa svojim marketingom je da iznenadite publiku i prevaziđete njihova očekivanja. Da biste to postigli, morate uložiti zaista puno truda. Morate da razmišljate na inovativan način, da budete odvažni i dovoljno hrabri kada je u pitanju vaš brend i da nastavite da pomerate granice – samo tada će vas vaša publika doživeti kao preduzeće koje želi da promeni svet.  

Inspirisan Red Bull skokom iz stratosfere, PornHub takođe odlučuje da zađe u nepoznato. Još 2015, PornHub je lansirao Indiegogo kampanju pod nazivom: “Sexploration”. Jedina svrha te kampanje bila je da prikupi pare za prvu ikada seks scenu u svemiru. PornHub je želeo da prikupi budžet od 3,4 miliona dolara putem crowdfunding-a, kako bi imali dovoljno keša da plate šatl prevoz i video opremu neophodnu da uspešno zabeleže Evu Loviju i Džoni Sinsa kako se vaćare u svemiru. Navodno, kompanija je bila voljna da pokrije ostatak troškova kako bi ostvarila ovu bizarnu ideju.  

Iako nisu uspeli da dostignu svoj cilj, PornHub je ipak odlično profitirao od ove kampanje. Svaka mala i velika medijska kuća u svetu pisala je o njihovoj ludoj misiji. Kud god da ste se okrenuli naišli biste na PornHub. Takav PR je nemoguće kupiti.

Samo pogledajte broj pregleda njihovog Vimeo videa. 2,5 miliona? Isuse. Odlično!

Pornhub Predstavlja: Sexploration sa Pornhub TV na Vimeo.

Još jedan odličan primer genijalnog sadržaja se može pronaći na njihovom sajtu “Give America Wood”. Ovaj škakljivi slogan je više od smešne igre rečima. Iza njega stoji cela web stranica posvećena sađenju jednog drveta na svakih 100 pregleda koji se dostignu u određenoj kategoriji. Još jedna odlična ideja da pokažete ljudima da vaš brend nije samo još jedna kompanija koja misli jedino o zaradi.

3. Sakupite podatke, pozabavite se PR-om i pojavite se na najboljim sajtovima

Podaci su moć. Danas, podaci igraju značajnu ulogu u sveobuhvatnom uspehu marketinga. Posebno kada je u pitanju content marketing. Mnogi brendovi još uvek nisu u stanju da uvide važnost korišćenja podataka kao vodič na putu do razumevanja publike, stvaranja odgovarajućeg sadržaja za određenu vrstu korisnika i shvatanje njegovog uticaja na buduće strateške planove.

Ali ne i PornHub. Iako ovaj brend zna da mnogi ljudi ne mare za njihovu kompaniju i to što ona predstavlja, ipak znaju kako da koriste statistike u svoju korist. Da bi došao do publike u celom svetu, PornHub stvara razne vrste različitih i zanimljivih podataka koji često budu preuzeti kao statistike vredne objavljivanja. Ovo je srž njihovog content marketinga. Njihove pažljivo segmentirane i istražene brojke donele su im linkove od raznih važnih publikacija na internetu, poput The Daily Bot, Mashable i Gizmodo.

4. Povećajte doseg vašeg sadržaja

Nije bitno koliko je dobar, kvalitetno napisan ili inteligentan vaš sadržaj, ako ne stigne do vaše ciljne publike i ne stimuliše ih da se zainteresuju za vaše poruke – u suštini je bezvredan. Znam da ne postoji ni jedna osoba na ovom svetu koja želi da čuje tako nešto – ali, šta sad – to je istina.  

Zainteresovati ljude dovoljno da pročitaju i podele vaš sadržaj nije lak zadatak. Kako to? Zato što se milioni članaka na blogovima objavljuju svaki svakcati dan. Twitter broji 500 miliona novih tvitova dnevno, dok Facebook generiše neverovatnih 510 000 komentara, 239 000 novih statusa i 136 000 okačenih fotografija u minuti. Tako je. U minuti. Dobro ste pročitali.

Postmatrajući ove brojke, moglo bi se reći da je skoro nemoguće izdići se iznad gužve i dostaviti vaš sadržaj do pravih ljudi. Jednostavno je previše buke svuda oko vas. Međutim, brendovi sada imaju bolju priliku nego ikada ranije da podele svoju poruku gde god žele. Jedino što treba da urade je da isprate aktivnosti njihove ciljne publike i prouče njihovo ponašanje. Kada znate šta vaši potencijalni klijenti vole i ne vole i gde obično provode vreme kada su na internetu, biće vam vrlo jednostavno da privučete njihovu pažnju.  

Kao i u svakom drugom delu ove studije, PornHub dominira i na ovom polju. Kao što sam već pomenuo, njihov Twitter nalog je posebno dobar kada je u pitanju povećavanje dosega njihovih poruka. Ljudi koji stoje iza brenda su dovoljno pametni da znaju da ne postoji teoretska šansa da će ljudi podeliti tvit na kome se nalazi slika neke gole devojke, ili nečeg još eksplicitnijeg.

Znaju da, ukoliko želite da postanete viralni, morate da ponudite nešto što je zaista mudro. U ovom slučaju PornHub ponovo koristi humor u svoju korist. Skoro svaki tvit koji okače dobije značajan broj lajkova, komentara i podela.

Primer:

Ali za razliku od većine brendova koji koriste društvene mreže isključivo kako bi podelili svoje poruke sa ciljnom publikom, PornHub zaista brine o svojim pratiocima. Čitaju svoja pominjanja, prate šta se dešava na njihovim mrežama i odgovaraju čak i u najčudnijim okolnostima.  

Samo pogledajte tvit ovog lika:

PornHub-reply

Sada pogledajte šta je PornHub uradio:

their-reply

Odlčno, zar ne? Ovako se koristi sadržaj u svoju korist. Za razliku od većine brendova koji imaju opciju pisanja korisnih članaka čija je svrha edukacija pratilaca o tome kako da bolje razumeju određene stvari u životu, PornHub funkcioniše u niši gde takva vrsta strategije baš i nije moguća. Ali, kao što ste videli na osnovu svega gorepomenutog, još uvek postoji mnogo prilika za njih da budu uspešni, tako što će stvarati i distribuirati originalan sadržaj.  

Hvala vam što ste odvojili vreme da pročitate ovaj članak. Zaista mi se sviđa to što PornHub radi sa svojim marketingom pa sam osetio potrebu da napišem poseban članak posvećen njihovoj veličini. Nadam se da vam je bilo jednako zabavno da čitate ovaj članak koliko je meni bilo da ga pišem. Ako imate bilo šta da dodate ili pitate u vezi sa ovom temom – slobodno podelite svoja razmišljanja u delu za komentare, a ja ću dati sve od sebe da što pre odgovorim.

To je to za sada,

Vidimo se uskoro 🙂