Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Posmatrajući iz ugla nekog ko zarađuje radeći na internetu, digitalni marketing vidim kao jednu ogromnu, opaku džunglu kojom vladaju opasni (i gladni) predatori.

Ako niste sigurni kako da se snađete u ovom divljem okruženju, sasvim je sigurno da ćete postati lak plen.

Nije bitno ni šta prodajete, koje usluge nudite, čak ni na kom nivou je kvalitet vašeg poslovanja – uvek postoji predator koji pokušava da vas spotakne i ako samo na kratko izgubite koncentraciju, automatski postajete njegov plen. Taj nemilosrdni tigar ili lav digitalne džungle će vas sustići, oboriti na zemlju i pojesti u komadu.

Zašto, pitate se? Zato što može. Zato što taj grozni tigar želi vaše klijente kao i vašu poziciju u SERP-u. On zna da mu niste dorasli i da lako može da vas ukloni. Taj tigar može se javiti u obliku Google-a, vaših konkurenata, pa čak i klijenata.

Posetioci vašeg sajta će otići ako ne uspete da im obezbedite sve što se od vas očekuje, a svi znamo šta se desi životinjama u džungli koje se odvoje od svog čopora.

Sigurno ste gledali Knjigu o džungli i zato verujem da ne želite da postanete plen sopstvene verzije Šir Kana. Upravo zbog toga, morate biti oprezni kada je reč o aktivnostima unutar digitalne džungle.

 

Nažalost, nije nimalo lako voditi i promovisati online biznis u 2017. godini. Nije dovoljno da se samo šepurite svojim kul sajtom i kampanjama i da čekate da se stvari same dese. Internet ne funkcioniše tako. Ovde ništa nije kao u Diznijevom crtanom filmu. U ovoj džungli vam životinje neće pomoći. Nema raspevanih medveda i jaguara. Njih stvarno ne zanima da vas spašavaju od svih pretnji sa kojima ćete se susretati.

Kako neko uopšte uspe da opstane u online okruženju? Šta je potrebno preduzeti da ne bi postali plen okrutnih zveri iz digitalne džungle?

Fokusirajte se na click-through rate (CTR) – to je jedina stvar koju možete da uradite.

CTR je kralj džungle digitalnog marketinga, lav koji vlada svojom teritorijom.

To je izuzetno značajna metrika, ne samo za ljude koji se bave optimizacijom Google Adwords-a, već za sve nas koji se bavimo online marketingom. Bili to email marketing, organske pretrage, društvene mreže ili optimizacija konverzija (CRO), sve su to kanali i prakse u kojima je CTR od izuzetnog značaja za postizanje uspeha.

Mnogobrojne prednosti visokog CTR-a

Što je veći Quality Score (metrika na osnovu koje Google postavlja određene reklame iznad organskih rezultata), to je niža cena po kliku (CPC) – Ne samo što će vam visok CTR umanjiti troškove reklamiranja, on će vam takođe povećati i broj impresija. Svaki poen koji dobijete na SERP-u je značajan za vaš posao. Ako su vaše kreative plasirane pri vrhu pretraga, imate dobre šanse da postignete velik uspeh sa svojim oglasima.

Primetićete porast organskih pretraga –  Stepen uključenosti vaših korisnika (engagement) veoma zavisi od načina na koji Google posmatra vaš brend. Ako vaše stranice imaju CTR koji je iznad proseka unutar vaše niše, imate veće šanse da se pojavite pri vrhu SERP-a. Ako želite da budete na jednoj od vodećih pozicija za relevantne pretrage, definitvno je važno da se fokusirate na poboljšanje CTR-a.

Povećanje procenta konverzija – Ako, na primer, uspete da poboljšate CTR, primetićete i rast u broju konverzija.

Pomažete ciljnoj publici da vas otkrije – Pogotovo kad je u pitanju email. Mali CTR je fatalan za poruke koje šaljete putem emaila. Na primer, ako ne pokažete interesovanje za određene poruke koje vam stižu od raznih brendova, Gmail će pretpostaviti da niste zainteresovani za sadržaj tog tipa i zbog toga će početi da ga prebacuje u Promotions ili Spam folder. Gmail redovno filtrira poruke koje dobijate na dnevnom, mesečnom i godišnjem nivou. Vaše poruke imaju veće šanse da budu otvorene ako imate visok CTR. Ako imate izuzetno nizak CTR, vaše poruke će kolektivno da završe u Spam folderu.

Iako sve ovo zvuči prilično jednostavno, CTR optimizacija nije nimalo lak zadatak, upravo zbog mnoštva faktora koji na nju utiču. Poražavajuće je imati CTR koji je ispod proseka, pogotovo kada ste svesni da visok CTR može pomoći vašoj kompaniji na više različitih nivoa poslovanja. Ljudi često usmere pažnju na pogrešne stvari zbog pritiska da povećaju broj poseta, smanje CPC i dođu do bolje pozicije u SERP-u.

Da biste podigli CTR iznad proseka, potrebno je da obratite pažnju na sledeće stvari:

Stvarajte bolji sadržaj

Vaš ključni zadatak treba da bude povećanje kvaliteta sadržaja. Zašto? Zato što je to zapravo jedini način da komunicirate sa svojom ciljnom publikom.

Zamislite da je vaš sadržaj reka u džungli iz koje razne životinje piju. Ako reka presuši, životinje su primorane da pronađu alternativan izvor.

Veoma je jednostavno.

Ako vaš sadržaj ne može da ispuni očekivanja ciljne publike i ako ne uspe da ubedi korisnike da baš sa vama treba da sarađuju – jednostavno će otići. Dobiće odgovore na svoja pitanja od nekog drugog. Neko drugi će im dati sve što vi niste uspeli. To će vam, naravno, veoma negativno uticati na CTR.

Upravo zbog toga je važno da stvarate sadržaj koji je relevantan za vašu ciljnu publiku. Fokusirajte se na kreiranje članaka, studija slučaja, dijagrama funkcionalnosti, industrijskih istraživanja, video sadržaja, kao i svega drugog što bi zainteresovalo posetioce vašeg sajta. Ali o tome smo već pričali u našem prethodnom članku: Content marketing strategija: Dovoljno sam čuo, kupujem!

Da biste se popeli na vrh SERP-a, morate aktivno da rešavate probleme svojih čitaoca, demonstrirate svoju vrednost i radite sve ono što vas čini boljim od konkurencije. Morate da utičete na svoje čitaoce u svakoj fazi prodajnog levka.

Vaš posao je da stvarate sadržaj koji je mnogo bolji od sadržaja vaših konkurenata. Ako želite da postanete kralj džungle unutar svoje niše, potrebno je da osmislite sadržaj koji je deset puta bolji od najboljeg rezultata u SERP-u.

Iskoristite potencijal prave ključne reči

Fokusiranje na pravu ključnu reč je veoma važno za poboljšanje celokupnog CTR-a. Ako želite da stvarate informativne članke, infografike i oglase koje ljudi neće propustiti, morate da se pobrinete da je prava ključna reč fokus tog sadržaja.

Poželjno je targetirati ljude koji su već aktivni na vašem tržistu i koji traže baš te proizvode i usluge koje vi možete da im ponudite. Kao izdavač, uvek je bolje da osmislite kreative koje će zadovoljiti već postojeću potražnju, umesto da ulažete u nešto o čemu tek treba da se razvije svest.

Korišćenje punog potencijala kupovnih ključnih reči u vašem sadržaju i oglasima će vam znatno povećati CTR.

Moć vizuelnog sadržaja

Poslovica glasi: Slika govori više od hiljadu reči. Ona ima posebnu težinu kada se primeni na marketing. Moćna slika može da proda bilo šta, bilo to online ili offline.

Ljudi jednostavno vole moćne slike.

 

 

 

Oni obožavaju da crpe informacije iz slika.

Savremeni Web je mesto gde se zanimljiv vizualni sadržaj znatno ističe.

Zbog toga je, iako je pisani sadržaj još uvek značajan faktor za SEO i pritom dovodi ljude na vašu stranicu, vizualni sadržaj ono što povezuje celu priču. Pomoću njega ljudi uspevaju da vas bolje upamte i da se dublje i značajnije povežu sa vašim brendom. Ako je vizualni sadržaj stvarno fenomenalan, on će korisniku doneti sve što on očekuje. Taj tip sadržaja utiče na osećanja i pomaže korisnicima da na ličnom nivou osete povezanost sa vašim rečima, namerom i kreativama, što na kraju vama znatno poboljšava CTR.

Ne štedite na rečima

Iako je snažan vizualni sadržaj od izuzetne važnosti, i dalje je potrebno da se fokusirate na kreiranje informativnog tekstualnog sadržaja. Razni vizualni elementi i boje mogu privući pažnju kupaca, ali oni i dalje nemaju dovoljno veliku moć da sprovedu kupca kroz sve faze prodajnog levka.

Vizualni sadrzaj može da zainteresuje kupce za vaš brend ali neće znatno uticati na prodaju.

Zato na scenu stupa dug i informativan tekstualni sadžaj, jer sadržaj je kralj (džungle).

Visina intenziteta šale – King Kong.

 

Kada govorimo o informativnom sadržaju, ne mislimo na one dosadne email poruke koje stižu bez prestanka sa svakakvim prodajnim ponudama. Sadržaj koji je najbolji za poboljšanje CTR-a jeste onaj koji pisac napiše tako da odgovara na najčešće postavljana pitanja o proizvodima, uslugama i vestima unutar određene niše.

Veoma je važno da nastavite sa kreiranjem kvalitetanog sadržaja koji edukuje ljude i oslobađa ih sumnji koje možda imaju kada je reč o vašim uslugama, proizvodima ili o niši unutar koje poslujete.

Nebitno je koji tip sadržaja kreirate. Bili to članci, elektronske knjige ili oglasi, bilo bi dobro da se potrudite da smislite pravi naslov.

Neka vam naslovi odzvanjaju

Ako se pitate zašto su naslovi važni, odgovor je jednostavan – naslov je prva stvar koju će vaša ciljna publika primetiti. Ako ih ne privuče naslov, sasvim je moguće da neće kliknuti na vaš članak ili oglas.

To ne znači da treba da koristite naslove kao nešto čime ćete manipulisati odlukama svoje ciljne publike. O tome smo i pisali u jednom od naših članaka: Koristili su clickbait SEO tehnike. ono što se kasnije desilo će vas oduševiti! – Google pažljivo prati i proverava kvalitet vašeg sadržaja. Treba preusmeriti fokus sa vanity metrika na razmišljanje o tome koliko ljudi stvarno dobijaju ono što žele od vaših oglasa i sadržaja.

Zbog toga naslovi ne treba da obećavaju ništa osim onoga što stvarno možete da ponudite.

Ništa nema moć da poboljša CTR kao informativan i zanimljiv naslov.

Ljudi će kliknuti na atraktivan naslov bez obzira na kojoj ste poziciji u SERP-u. Strategija je veoma jednostavna – što bolji naslov, to će veći broj ljudi biti zainteresovan da klikne, što vam na kraju poboljšava CTR.

Naravno, ovo zvuči jednostavno, ali zapravo nije nimalo lako osmisliti moćan naslov. Postoji čitava nauka koja objašnjava zašto je moguće ugrabiti pažnju ljudi upravo ovom tehnikom. Iako mnogi stručnjaci tvrde da naslov treba da bude pun ključnih reči, brojeva, kao i da stvara osećaj hitnosti, moje iskustvo je pokazalo da je najbitnije da kreiramo naslove koji zvuče relevantno, prirodno i što je najbitnije – da su dopadljivi korisnicima. Morate bukvalno od samog početka da ih hipnotišete svojim znanjem i duhovitošću.

Srećom, tim iz Copybloggera nam je olakšao ovaj posao tako što su posvetili celu sekciju svog bloga isključivo kreiranju efektivnih naslova. Posetite njihov sajt i pogledajte šta sve nude od sadržaja. Imate priliku da naučite mnogo temeljnim proučavanjem njihovih članaka.

Hvala vam na vremenu koje ste izdvojili da pročitate ovaj članak od početka do kraja. Nadam se da vam je pomogao da poboljšate svoj CTR i postanete vladar svoje niše.