Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Kroz drugi blok programa, DIDS 2017 se okrenuo edukaciji na temu razvoja sadržaja u marketingu. Kako kreirati, prezentovati i unaprediti sadržaj za korisnike – na sva ova pitanja imali smo priliku da čujemo odgovor od eminentnih stručnjaka iz regiona.

Drugi blok DIDSa otvorio je Lazar Džamić, kreativni strateg koji je do nedavno radio kao šef tima za brend strategiju think tank Google tima u Londonu.

Slika preuzeta sa LinkedIn

U svom izlaganju, Lazar je pojasnio šta su najveći izazovi ove industrije. Naravno, akcenat je na krajnjem korisniku, i ono što je ovaj poznati marketing strateg naglasio – mi smo tek na početku razvoja digitalnih marketing strategija, i samim tim i sadržaja u ovu svrhu. Napomenuo je da je bitno da radimo na gradnji odnosa i da razmišljamo o optimizaciji iskustva publike.

Jedan od korisnih saveta koje je podelio sa nama je da se uvek isplati investirati u brend. Po njegovom iskustvu – pretraživači vidno odreaguju na prisustvo brenda u pretrazi, i daju mu prednost u odnosu na konkurenciju.

 

Nastavak drugog bloka je vodio Ivan Rečević, Google Partner konsultant i trener. Panel, u njegovoj režiji, imao je za zadatak da približi procedure i sisteme koje pretraživači koriste, ali i da pomogne preduzetnicima da shvate koliko je dvosmerna komunikacija bitna, i naravno koliko je ključna edukacija samih vlasnika kompanija koliko i njihovih mušterija.

Na ovogodišnjem panelu, nazvanom „Deus Ex Machina“ učesnici su bili: Jelena Radovanović, preduzetnica i edukator, a pre svega kreator web sadržaja; Miroslav Varga, iz Escape studia koji je Google AdWords Premier Partner, Google Analytics Certified Partner и Data Studio Certified Partner; i Radomir Basta, direktor Four Dots kompanije i SEO strateg.

Na samom startu, Radomiru je postavljeno jedno otvoreno pitanje: Zašto Tarzanija, koja je sigurno jedna od najprepoznatljivijih brendova iza kojih stoji Four Dots kompanija, nije na .rs domenu?

Bili  smo ambiciozni i verovali smo da će nas čitati ceo region, jer mi ipak pljujemo sve podjednako! – odgovorio je Radomir, a nakon toga izvadio telefon i kupio Tarzanija.rs domen istog momenta – Ali evo, da nekom ne padne na pamet, da ja ipak rezervišem.

Iz svog iskustva, Basta je izneo i šta su ključni izazovi jedne SEO agencije:

SEO može da traje, neke kampanje zahtevaju postavke od 4 do 6 meseci. Kada klijenti čuju ovaj odgovor, prvo što žele da saznaju je šta im garantuje investicija u tu kampanju. Činjenica je – ne garantujemo ništa.

Klijenti moraju da se edukuju i pre svega da imaju realna očekivanja u skladu sa njihovim budžetom.

Iz perspektive Jelene Radovanović, kreacija kvalitetnog sadržaja je i dalje tema sa kojom tek treba da se ozbiljno pozabavimo. Kao edukator, Jelena obrazuje pisce o kreaciji sadržaja – kako pristupiti internet sadržaju, kako ga pisati i kako ga učiniti intrigantnim.

Kada kreiraš sadržaj u ime klijenta – sadržaj je gorivo, i mora biti autentičan.

Jedan od najupečaljivijih utisaka svakako je ostavio Miroslav Varga, koji je svoje izlaganje započeo sa kratkim objašnjenjem biznis modela lokalnih marketing agencija –

Kupi majke ti, naću te u mraku ako ne kupiš!

U ovom duhovitom maniru, Miroslav je izneo svoje iskustvo, ali i nekolicinu izuzetno korisnih saveta. Između ostalog, Miroslav je naglasio jednu jednostavnu stvar koju svi uporno zaboravljamo dok razmišljamo o kreaciji sadržaja za pretraživače:

Publika na internetu želi da vidi poruku koja je van uobičajenog. Žele da se zabave, da se povežu emotivno sa sadržajem koji im dajete.

Celokupan panel mogao se pratiti uživo na Dids.rs. Momenta kad postane dostupan, uključićemo ga i ovde na Four Dots blogu. A ako ste i dalje na DIDS 2017 u trećem bloku, možete da čujete iskustva zadovoljnih .rs korisnika i lokalnih preduzetnika koji su ostvarili napredak kroz internet prisustvo.

Uskoro, možete da očekujete i zvaničnu reportažu na FourDots.com, a do tada – nadamo se da smo uspeli da vam približimo Tajne Internet Domena barem malo.

Four Dots se zahvaljuje Registru nacionalnog internet domena Srbije na fantastičnoj atmosferi, kao i da pohvali odličnu organizaciju koja je omogućila DIDS 2017.