Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Već nekoliko godina svedoci smo sve masovnije upotrebe pametnih mobilnih uređaja koji su zavladali čitavim svetom i promenili način na koji pristupamo onlajn informacijama. Sada kada držimo čitav svet na dlanu, način na koji komuniciramo i pretražujemo nikada više neće biti isti.

Kao i mnoge druge industrije, zbog sve veće upotrebe mobilnih uređaja, digitalni marketing se susreće sa novim izazovima i mogućnostima. Naravno, sama činjenica da milioni ljudi pristupaju internetu putem pretraživača na mobilnim uređajima ukazuje da ćemo se susresti sa nekim novim pravilima kada je u pitanju pisanje i distribucija sadržaja. Može se reći da je mnoštvo ekrana različitih veličina, platformi za deljenje sadržaja i društvenih mreža stvorilo ekosistem gde je konstantna inovacija obavezna, ukoliko želite da vaš sadržaj bude primećen.

great content

Kako bi prikazali u kojoj meri se ponašanje korisnika menja, obratimo pažnju na neke zanimljive proračune koji ukazuju na postepeni pad pretraživanja na desktop računarima. Prema nedavno objavljenom Radicati istraživanju, upotreba mobilnih mreža je u konstantnom porastu, čak i dok stopa usvajanja mobilnih uređaja opada. Ovo pokazuje da su mobilni uređaji postali univerzalni za sve onlajn aktivnosti od kojih marketinški stručnjaci zavise.

Tabela ispod prikazuje statistike o upotrebi mobilnih uređaja u svetu i daje procenu o budućem rastu.

mobile growth

Ono što nas verovatno najviše iznenađuje je činjenica da ljudi sve više koriste više od jednog mobilnog uređaja, što može značiti da će do 2018. godine u upotrebi biti u proseku 1,95 mobilnih uređaja po korisniku. Očigledno je da toliko velika promena u ponašanju korisnika uzrokuje razvoj novih content marketing strategija. Ovo se uglavnom odnosi na formu u kojoj će se sadržaj stvarati, ali i način na koji će biti predstavljen korisnicima mobilnih uređaja.   

Kako mobilni uređaji utiču na promene u content marketing-u

Svaki novi tehnološki trend koji utiče na promenu ponašanja korisnika na internetu zasigurno će promeniti content marketing industriju. Dok se korisnici sve više oslanjaju na mobilne pretrage kako bi došli do relevantnih informacija, kanali za distribuciju sadržaja moraju biti prilagođeni ovim platformama.

Kada govorimo o ecommerce i mobilnom marketingu, verovatno bi najrelevantnije statistike bile one koje prikazuju koliko savremeni kupci pretražuju putem mobilnih uređaja. Uzimajući u obzir različite procene, možemo da očekujemo da će mobilna trgovina dosegnuti cifru of 41 milijarde dolara ove godine, što jasno ukazuje koliko se često obavljaju ove aktivnosti. Druga istraživanja takođe ukazuju da, iako su desktop i tradicionalni vid kupovine i dalje najčešći oblici konverzija, skoro 50% ispitanika aktivno kupuje preko pretraživača na mobilnim uređajima.

Content marketing trends devices

Jedno od skorašnjih, najsveobuhvatnijih istraživanja, prikazuje kako pretraživanje i kupovina na mobilnim uređajima utiče na savremene marketing tehnike. Istraživanje koje je sprovela Custora, koja analizira podatke sa preko 100 onlajn prodavnica i 70 miliona korisnika, ukazuje na sledeće:

 

  • Svaka treća poseta ecommerce sajtu je sa mobilnog uređaja
  • Email marketing povećava broj kupovina putem mobilnih uređaja
  • Društvene mreže ne donose mnogo konverzija
  • Ovog novembra, organske pretrage, CPC i email marketing nastavljaju da dominiraju ecommerce industrijom.

Stoga, kako bi iskoristili pun potencijal mobilnih uređaja na globalnom nivou, content marketing stručnjaci moraju da istražuju kanale koji dovode korisnike do samog kraja prodajnog levka. Očigledno je da ovo podrazumeva neophodne promene u SEO-u, email marketing-u i na društvenim mrežama, koje za mobilne korisnike još uvek predstavljaju najomiljenije portale.

mobile content marketing

Responsivan web dizajn znatno utiče na dobro rangiranje u pretragama

Kako organske pretrage zauzimaju drugo mesto na listi najčešćih aktivnosti na mobilnim uređajima, nova pravila za postizanje dobrog rangiranja se mogu primeniti u oblasti SEO-a i web dizajna. Suvišno je reći da sajtovi koji nisu optimizovani za različite veličine ekrana imaju manje šanse da se visoko rangiraju u mobilnim pretragama. Stoga, sigurno je da bi korisnici bili frustrirani nedostatkom strategije fokusirane samo na mobilne uređaje, te bi kompanija bez nje u njihovim očima delovala kao nepouzdan izvor informacija.

Iako postoji nekoliko načina da se izgradi sajt prilagođen mobilnim uređajima, Google preporučuje responsivni dizajn kao najefektivnije rešenje. Za razliku od korišćenja dinamičkog prikazivanja stranice i višestrukih URL-ova za jasno prikazivanje stranica na pretraživačima na mobilnim uređajima, responsivni dizajn je tehnika koju Google pretraživač preferira.

responsive web design

Slika preuzeta sa aismedia.com

 

Sam pojam responsivnog dizajna je potpuno opravdano započeo novu eru u web dizajnu i promenio načine na koje se sadržaj sa nekog sajta predstavlja publici. Kako bi pružili neprocenjivo iskustvo svojim korisnicima i, što je verovatno još važnije, doveli ih do kraja prodajnog levka, responsivni sajtovi bi trebali da nastave da smanjuju količinu teksta i koda. Mali ekrani ograničavaju količinu elemenata dizajna koji mogu biti predstavljeni posetiocima sajta, što zahteva primenu nekih novih strategija. Kako bi popunili praznine u ponudi dinamičkog sadržaja, Boaz Grinvald, CEO Brightinfo-a predlaže:

  • Selektivnu promociju personalizovanog i ciljanog sadržaja kako bi se postarali da su korisniku prikazani samo najrelevantniji elementi
  • Prilagođavanje količine ponuđenog sadržaja u odnosu na različite veličine ekrana, tj. stvaranje odvojenih ponuda za korisnike pametnih telefona i tableta
  • Predstavljanje kontektstualnih ponuda u vidu pop-up poruka tamo gde je to moguće.

 

U vezi sa ovim pristupom, Grinvald takođe ukazuje da bi fokus trebao da bude na plasiranju dinamičkog sadržaja, jer je verovatno da će doneti najviše konverzija:

Responsivan dizajn može uzeti maha kada su u pitanju statične konverzije sadržaja. Ali sa dinamičkim pristupom, vaša content strategija može biti jednako responsivna kao i vaš sajt – prilagođavajući se ne samo uređaju, već i individualnim posetiocima.“

 

Email marketing zahteva uređeniji šablon

Kao što je prethodno rečeno, email marketing je trenutno najefektivniji oblik distribucije sadržaja među korisnicima mobilnih uređaja. Istraživanja pokazuju da se 65% svih email-ova prvo otvori na mobilnim uređajima, što ukazuje na promene u načinu na koji treba organizovati marketing kampanje. Ovo znači da prethodno utvrđen dizajn i sadržaj strategije neće nužno biti primenljiv na mobilnim uređajima.

 

Za početak bi trebalo izmeniti sam format email-ova, jer se dugi tekstovi teško čitaju u mobilnom formatu. Ovo znači prelaz na kraće ali sadržajnije rečenice, sa pozivom na akciju dizajniranim da bude primamljiv onima koji klikću prstom, a ne mišem. Takođe, način na koji se email-ovi prikazuju na mobilnim pretraživačima čini nalaženje i kliktanje na anchor tekst nepraktičnijim. Iz tog razloga, mnogi marketing stručnjaci navode da jedno dugme koje poziva na akciju može da doprinese povoljnijem odnosu broja klikova i prikaza.

 

email and content marketing framework

Odlična vest za content marketing stručnjake je da mobilne konverzije i dalje nadmašuju one na desktop platformama, jer se čini da mobilni korisnici mnogo češće kupuju ili se pretplaćuju na različite sadržaje. Naravno, mnogo zavisi i od toga koliko je efektan naslov email-a, koji takođe mora biti kraći i atraktivniji nego ikada. Zbog mobilnih pretraživača, ideja da duži naslov email-a doprinosi povoljnijem odnosu broja klikova i prikaza pada u zaborav, te ovo može biti još jedno pravilo koje bi marketing stručnjaci trebali da primene.

Pretrage na lokalnom nivou preovlađuju u svetu mobilnih uređaja

Još jedan bitan trend u mobilnom content marketingu je ciljanje na klijente na lokalnom nivou i kreiranje ponuda koje bi odgovarale onima koji pretražuju dok su u pokretu. Na osnovu nekih istraživanja, vidi se da se skoro 50% mobilnih pretraga vrši na lokalnom nivou, što znači da ljudi sve više zahtevaju da dobiju određene informacije u što kraćem roku. Kada je u pitanju prilagođavanje content marketinga lokalnim pretragama, postoji nekoliko stvari koje kompanije mogu da urade.

Lokalizujte svoju SEO strategiju

Verovatno najefikasniji način da se visoko rangirate za lokalne pretrage jeste da optimizujete ključne reči i on-site sadržaj tako da sadrže lokaciju i privlače organski sadržaj ka vama. Kako bi vaš web sajt što bolje radio, treba da uzmete u obzir nameru posetioca, kao i način na koji ćete da skrojite vašu SEO strategiju, tako da ona odgovara lokalnim pretragama.

Napravite lokalizovane ponude

Lokalizovane ponude su odličan način da privučete mobilne korisnike kojima su potrebne informacije o nečemu što se nalazi u njihovom okruženju. Neki od alata koji vam mogu pomoći da razumete šta vaši potencijalni kupci pokušavaju da pronađu su Google Trends i Google Alerts, koji vam daju uvid u to šta je trenutno aktuelno u vašoj okolini.

Promovišite lokalna dešavanja

Najbolji kanali za promociju događaja su i dalje društvene mreže koje vam omogućavaju da ciljate na određenu publiku na osnovu interesovanja i lokacije. Stoga je vrlo verovatno da će objave o događajima koji se organizuju u vašoj okolini doneti više klikova nego bilo šta drugo što želite da promovišete na društvenim mrežama.

Ne zaboravite na lokalizovano reklamiranje putem mobilnih uređaja

Reklamiranje putem mobilnih uređaja ima svojih dobrih i loših strana u digitalnom svetu, ali skorašnja istraživanja ukazuju da upravo ovo može biti idealna strategija za privlačenje mobilnih korisnika. Za globalne brendove, ovo često znači prevođenje sadržaja na više jezika, što je i dalje odličan način za privlačenje više korisnika.
Očigledno je da postoji veliki potencijal na polju distribucije sadržaja lokalnoj publici, što ima smisla kada se uzmu u obzir namere korisnika. Stoga, kako bi što pametnije primenila lokalizovanu marketinšku kampanju, kompanija ili brend mora osmisliti ponudu koja je dovoljno kreativna da privuče pažnju korisnika, onih kojima je određena usluga ili proizvod najpotrebnija.

Pogled u budućnost: Da li će nosiva tehnologija preovladati?

Iako je nosiva tehnologija tek u povoju, postoji nekoliko indikatora koji ukazuju na njen budući potencijal, kako u reklamnoj tako i u content industriji. U prošlogodišnjem tekstu o marketinškim predviđanjima za 2014. godinu, Adriana Sousa, direktor Digital and Media za Latinsku Ameriku na Millward Brown-u, upozorava na povećano korišćenje nosivih tehnologija. Ona ukazuje da ovo polje nudi stručnjacima za digitalni marketing nove medijske i marketinške prilike koje predstavljaju prostor za istraživanje u sledećih nekoliko godina.

„Izazov za brendove će biti u potpunosti razumeti šta potrošači žele od ovih novih prenosivih ekrana kako bi dodali nešto korisno i relevantno na njihove trenuntne ponude“, kaže Sousa.

 

Za razliku od pametnih telefona i tableta koji kao da nude više prilika za content marketing, nosiva tehnologija je trend koji će tek doneti nove izazove profesionalcima. U 2014. godini smo svakako mogli da primetimo značajan napredak u ovoj oblasti, i možemo očekivati da će se razvoj nosive tehnologije nastaviti sličnim tempom. Stoga, iako nosiva tehnologija još uvek nije ostavila značajniji trag u content marketing industriji, velike su šanse da će se to dogoditi u narednih nekoliko godina.

Kako bi išli u korak sa trendovima, brendovi moraju početi da razmišljaju o načinima na koje mogu formirati svoje poruke tako da budu idealne za neverovatno male ekrane kakve imaju nosivi uređaji. Svakako će ovo biti sledeći cilj za marketing stručnjake koji bi trebali da porazmisle o svojim pristupima i odluče se za kraću formu sadržaja. U vezi s tim, Stiv Saks iz INC-ja predlaže tri bitne stavke na koje bi content marketing stručnjaci trebali da se skoncentrišu:

  • Stvaranje sadržaja koji je pogodan i ima kontekst, što znači da će se prikazivati onda kada je korisnicima najpotrebniji.
  • Slike, video i ostale vizualne prikaze, kako bi iskoristili slobodan (izuzetno ograničen) prostor i adaptirali metodu ispostavljanja sadržaja.
  • Korišćenje podataka radi pretpostavljanja koji bi mogao biti sledeći korak korisnika, pre nego što se on dogodi.

Zaključak

Kada sagledamo gorepomenute trendove, možemo lako primetiti promene koje se dešavaju u svetu content marketinga. Pa ipak, imajući u vidu pojavu novih tehnologija, sa nekim značajnijim razvojem ćemo se susresti tek u budućnosti. Zastrašujuća je činjenica da mobilni svet samo delimično podseća na pretraživanje na desktop računarima, zbog čega će mnoge dobro razvijene tehnike uskoro zastareti.

Sve ovo čini content marketing u doba mobilnih uređaja izuzetno teškim; zadatak koji zahteva konstantan redizajn, podešavanje i inovativne odluke donete na osnovu preciznih podataka.