Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

 

Sigurno znate ovaj mem.

Savršen scenario, zar ne?

Privući ovaj tip klijenata uvek je pri vrhu vaših poslovnih ciljeva, bez obzira na to šta prodajete ili radite online.

Zbog čega je to tako? – Zbog toga što je ovo arhetip savršenog kupca/klijenta.

Slika sve govori.

Iako se ova mema uglavnom koristi u humoristične svrhe, kada stvarno sednete i razmislite o tome šta ona prikazuje, iz više različitih uglova, primetićete da oslikava jednog prezadovoljnog klijenta.  

Svima nam se stvara ista slika u glavi, slika čoveka koji je do krajnje mere oduševljen ponudom koja mu je predstavljena.

Jedno je sigurno – svi priželjkuju da dožive ovakav scenario. Svi prodavci vole zadovoljne klijente, a svi kupci bi želeli da u potpunosti budu zadovoljni ponudom i uslugom.

Ako se pitate zašto je to tako, razlog je jednostavan – u ovom scenariju svi su na dobitku.

Upravo zbog toga smo odlučili da ovu memu postavimo kao jedan od ciljeva Four Dots-a. Ovo se najviše primećuje u odseku firme koji je zadužen za content marketing. Najviše smo se usredsredili na osmišljavanje strategije koja će nam pomoći da izazovemo baš taj nivo zadovoljstva kod klijenata.

U ovom članku ćete naučiti kako da vam svaki klijent postane Fraj. Podelićemo sa vama naše metode za izazivanje takvog nivoa interesovanja kod vaših korisnika. To podrazumeva implementiranje pametne content strategije unutar vaših postojećih marketing procesa:

Potraga za potpuno zadovoljnim klijentom

Svaki preduzetnik, biznismen i marketing stručnjak sanja o tome da pretvori potencijalne klijente u fanatične fanove i kupce, poput junaka iz popularne serije Futurama.  

Svi oni bi voleli da impresioniraju ciljnu publiku do mere gde će klijenti bukvalno da ih obasipaju novcem!

 

Iako bismo svi mi želeli da ljudi odlepe za našim brendom, uslugama i proizvodima, važno je imati na umu da to uopšte nije lak poduhvat.

Mnogi su probali, samo da bi doživeli potpuni neuspeh.

Zašto? – Postoji more razloga, ali ovo su neki od najučestalijih:

Ovo je savršena prilika da content marketing zablista.

Svi vi koji redovno pratite naš blog mogli ste primetiti da smo već isticali značaj kreiranja profila potencijalnih kupaca, kao i stvaranja sadržaja koji nam pomaže da sa njima komuniciramo.

Neki su možda primetili da mislimo na naš, već poznat članak o humanizovanom pristupu potencijalnim klijentima. To je zapravo samo jedan deo naše content marketing strategije. U ovom članku ćemo još više razviti tu ideju, i uvesti vas još dublje u naš proces.

 

Ukrcajte se na content marketing voz!

Content marketing je davao ogromne rezultate u 2016. godini, a sudeći po svemu što se dešava u svetu digitalnog marketinga, content marketing će nam doneti još veći uspeh. MNOGO veći!

Kao kad Super Mario pojede pečurku!

Ali, iznova se vraćamo na pitanje – zašto?!

Content marketing će uvek imati značajnu vrednost. Ona neće tek tako nestati. Možda ćemo dočekati minorne promene u content marketingu, a možda će evoluirati u nešto drugačije. To ne menja činjenicu da će uvek postojati potreba za edukacijom ciljne publike. Moramo im neprekidno dostavljati korisne informacije putem kojih ćemo im omogućiti da se bolje povežu sa našim brendom.

Ne verujete? Samo nas gledajte!

 

50% B2B kupaca donosi odluke o kupovini uz pomoć sadržaja, što se vidi u statistici koju je predstavila Curata. Štaviše, rezultati ovog istraživanja pokazuju da je čak 95% kupaca spremno da veruje sadržaju kreiranom od strane prodavaca.

Zvuči sjajno – ali kako pretvoriti obične i nemotivisane potencijalne klijente u Filipe Frajeve?

Tako što ćemo razviti pametnu content strategiju koja utiče na ciljnu publiku u svakom segmentu prodajnog levka.

Morate biti pametni.

Nećete ništa postići ako sav svoj trud uložite u samo jedan veliki članak, pritom očekujući da vam odjednom donese ogromnu zaradu.

Ne. Ne ide to baš tako. Ne možete očekivati od korisnika da čitaju vaš sadržaj, lajkuju stranicu, prijave se na newsletter, kažu svojoj mami da ste super, i odmah pokupuju sve sa vašeg sajta, zbog samo jednog velikog i informativnog članka.

To se jednostavno neće dogoditi.

Content marketing je veoma iscrpljujuća disciplina, koja od vas zahteva da pažljivo birate bitke i da imate strpljenja kad je reč o pridobijanju klijenata. Ako stvarno želite da pobedite, moraćete da usmerite svu energiju na stvaranje sadržaja koji će rešavati stvarne probleme vaše ciljne publike.

Osim toga, moraćete dobro da razmislite kako da razvijete strategiju koja ubrzava ove procese i poboljšava celokupno poslovanje.

Kao brend koji želi znatno da poveća prodaju u 2017. godini, vaš posao je da budete sveprisutni u online svetu. Morate svojim korisnicima isporučivati sadržaj koji će i najpasivnije potencijalne klijente pretvoriti u kupce. Zato ne možete samo napisati članak, podeliti ga na društvenim mrežama i profilima i čekati da se desi nešto čudesno. Ne. Morate uložiti u distribuciju sadržaja i pronaći alternativne načine kako biste potencijalne klijente zainteresovali za svoju delatnost i proizvode ili usluge koje nudite.

Anketiranje ciljne publike je od neizmerne važnosti, kako biste mogli da kreirate profile kupaca koji sadrže mnogo više od osnovnih informacija. Zatim sledi optimizacija sadržaja i kontaktiranje potencijalnih prilika, preko kojih bi vaš sadržaj još više dobio na vrednosti i kako biste privukli nove klijente, kao i pratili broj posetilaca koji odlazi sa sajta.

Kao što verovatno već znate, sadržaj je veoma bitan deo kupovnog procesa, ali da bi sadržaj radio u vašu korist, marketing stručnjaci moraju udovoljavati potrebama kupaca, tako što će kreirati lako dostupan sadržaj do kog se može doći preko više različitih kanala. Kupci moraju imati slobodu da sami dođu do sadržaja koji će im pomoći u fazi u kojoj donose odluku da nešto kupe.

Upravo zbog toga se, osim promovisanja vašeg brenda, morate fokusirati na kreiranje neodoljivog sadržaja koji će komunicirati s potencijalnim klijentima u svakoj fazi kupovnog procesa.

Potrebno je da kreirate sadržaj u tri različite svrhe, ako želite da vaši potencijalni klijenti viču Dovoljno sam čuo, kupujem!.

1. Vrh prodajnog levka: faza „Ko dolazi?“

Prva faza u prodajnom levku tiče se kreiranja sadržaja čiji je jedini cilj da šarmira vašu ciljnu publiku.

Ovde je fokus na stvaranju pozitivnog prvog utiska.

Sadržaj u prvoj fazi prodajnog levka ima za cilj da iskreno zainteresuje ljude za vaš brend.

Vaš posao je da omogućite ljudima da saznaju za vas, kao i da uspostavite prvi kontakt sa njima. Pored toga, veoma je važno da potencijalni klijenti mogu lako da prepoznaju vaš stil, poslovnu misiju, kao i da smatraju vaš sadržaj relevantim izvorom u niši ili industriji u kojoj poslujete.

Postoji mnogo primera dobrog sadržaja koji se može koristiti u prvoj fazi prodajnog levka. Ja lično veoma volim ono što rade Rend Fiškin i MOZ unutar svog content marketing odseka. Fiškinov blog donosi neverovatne poslovne rezultate. Rend je uspeo da svoj blog pretvori u magnet za potencijalne klijente kreiranjem raznovrsnog i zanimljivog video sadržaja, koji se dotiče najpopularnijih tema iz oblasti digitalnog marketinga. Pored toga, uspeo je da stvori mrežu stručnjaka koji nesebično dele svoje znanje i ekspertizu. Ovo je na najprirodniji mogući način omogućilo MOZu da izgradi autoritet i postane lider u industriji kad je reč o SEO-u i digitalnom marketingu.

Iako ovo zvuči kao nešto što je lako postići, potrebno je da se potrudite da sadržaj koji stvarate izazove dovoljno interesovanja za vaš brend, proizvode i usluge. Nije dovoljno da ljudi samo zapamte ime vašeg sajta i adresu.

Ne. Presudno je da se unutar vaše strategije usredsredite na pomaganje ciljnoj publici da prepozna vaš sajt kao resurs koji vredi posećivati na mesečnom, nedeljnom ili dnevnom nivou.

Ko je u ovom slučaju vaša ciljna publika? – Svi ljudi koji traže odgovore na pitanja, korisne resurse, edukativne materijale, statistike, mišljenja stručnjaka, i dublji uvid u različite industrije.

Tipovi sadržaja koji najbolje rade posao u ovoj fazi prodajnog levka su članci, online seminari, uputstva, liste, How-to članci, video sadržaj, infografici, itd.

 

2. Sredina prodajnog levka: faza istraživanja i razmatranja

U ovom delu prodajnog levka fokus je na pretvaranju potencijalnih mušterija u kupce. U ovoj fazi, potencijalni klijenti pokušavaju da se informišu o tome da li ste baš vi brend sa kojim bi želeli da sarađuju.

Potencijalni klijenti traže bilo kakve podatke koji će im potvrditi da vredi kupiti vaš proizvod. U ovoj fazi je važno da jasno predstavite čime se bavite i da pomognete potencijalnim klijentima da shvate o čemu se tu radi.

Vaš posao je da stvorite atmosferu urgentnosti i da pomognete potencijalnim klijentima da shvate vrednost vašeg proizvoda. Morate da im pokažete šta vas razdvaja od vaše direktne konkurencije.

Kako to postići? – Tako što ćete objavljivati izjave zadovoljnih klijenata, priče onih kojima je vaš prozvod bio koristan, detaljne informacije o cenama proizvoda ili usluga, napredna uputstva i podatke o podršci, industrijska istraživanja usmerena ka onima koji donose važne odluke unutar svojih preduzeća, poređenja vašeg proizvoda ili usluge sa drugim brendovima, i usmerene studije slučaja koje pokazuju kako ste uspeli da pomognete određenom klijentu da postigne svoje ciljeve.

 

3. Poslednja faza: trenutak odluke, ili prodaja

Ako ste u prve dve faze uradili sve što je u vašoj moći, sada dolazi do tog Dovoljno sam čuo, kupujem!” trenutka.

U fazi prodaje gurate potencijalne klijente kroz poslednji deo prodajnog levka. U ovoj fazi ljudi saznaju tačno kakav tip klijenta žele da budu. Odlučuju se recimo između Medium i Premium paketa koje nudite. Možda žele da počnu sa manjim ulaganjima, da bi vremenom ugovorili značajniji posao, a možda već i jesu zainteresovani za celokupni paket proizvoda i usluga.

Najvažnije je da znate da potencijalni klijenti u ovoj fazi stvarno žele nešto da kupe, ali imaju neke nedoumice. Vaš posao je da pretpostavite šta bi to moglo biti i da im izađete u susret kako bi što pre izvršili kupovinu. Sada možete da im ponudite besplatne probne periode usluga ili proizvoda, da ih pozovete da vam ostave podatke za dodatne podatke o proizvodu, i da im obezbedite značajne podatke koji će im kao klijentima biti korisni. Sve to će vam pomoći da potencijalne klijente pretvorite u kupce.

Kada sve ovo postignete i kada dođete do prodaje, vreme je da se usredsredite na zadržavanje novih klijenata. Uvek će biti lakše da prodate proizvod nekome ko već veruje vašem brendu i njegovom kvalitetu. Zbog toga je veoma važno razviti strategije za zadržavanje klijenata i povećavanje njihove lojalnosti prema brendu. Za ovo takođe postoje mnoge taktike. Stvari koje uglavnom uspevaju su priče zadovoljnih klijenata, eksluzivne ponude, posebno pominjanje vaših klijenata u okviru relevantnog sadržaja, itd. Usredsredite se na kvalitet, a ne na kvantitet kada stvarate sadržaj i kada pratite njegov napredak. I ne zaboravite da pomognete vašoj ciljnoj publici da bude što uspešnija u onome što voli da radi.