Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Na skorašnjoj SMX konferenciji u Izraelu, analitičar za Google Webmaster trendove, Geri Ilajs, najavio je da će sledeće Penguin ažuriranje biti pušteno pre kraja godine i da bi trebalo da omogući već izuzetno sposobnim algoritmima da rade bez prestanka, u realnom vremenu. Objava Penguin-a 4.2 odložena je za sledeću godinu. Dok tačan datum nije utvrđen, novine koje su obećane je ono što nas zaista interesuje.

Ako vam ono što se za njih tvrdi zvuči pomalo neosnovano, Beri Švarc iz Search Engine Roundtable-a budno je pratio obaveštenja i vesti koje je Google plasirao, i prozvao ih je zbog ispraznog sadržaja koji su, pomalo ironično, koristili kako bi upotpunili iste te vesti.

Pokušaćemo da sumiramo zaključak diskusije koja se odvija već neko vreme i ukratko prođemo kroz korake koje treba preduzeti u susret promenama.

Po Prvi Put u Realnom Vremenu?

Termin realno vreme ne bi trebao da bude teško razumljiv, ali nekako, ljudi koji imaju za zadatak da pronađu, preciziraju i zabeleže značenje iza svake reči i pojma koji korisnici unose kao upit, ne samo da ne uspevaju da nam daju jasno objašnjenje kako tačno oni koriste ovaj termin u vezi sa algoritmima (govorimo i o Pandi), već su takođe davali različite izjave o tome da li su već blagosiljali svoje ljubimce svojim pomalo mističnim sposobnostima.

Očigledno je da im je u interesu da nas zbune, ali ako pretpostavimo da nam pričaju ove besmislice isključivo da bi nas zavarali ili izmanipulisali, može biti da ih precenjujemo, ili pak podcenjujemo.

Web masteri i SEO stručnjaci su se (s pravom) žalili na činjenicu da treba poprilično da se čeka do sledećeg Penguin ažuriranja kako bi videli da li su uspešno uspeli da se iskupe u tim ledenim, ptičijim očima. Kada uzmete u obzir da su neka ažuriranja lansirana u razmaku od po godinu dana, nije teško zamisliti da je Google, koji nema običaj da se izvinjava za svoje postupke, bio pod pritiskom da umiri ljude obećanjem da će ono što se dešava danas doneti bolje sutra. Novi raspored objavljivanja ažuriranja će verovatno izazvati previranje među onima koji se već nadaju da će se oporaviti do praznika, ali da budemo fer, Google-ovi glasnogovornici se nikada nisu obavezivali na neke tačno određene datume.

Na Šta Ustvari Misle Kada Kažu ‘U Realnom Vremenu’

Isprva su ljudi ovaj izraz shvatili sasvim doslovno – ili stvoriš promenu, ili će ti biti nametnuta – odreknete se linka, neko će dodati ili odstraniti link ka vašem sajtu, izmeniće neke anchor tekstove i tako dalje. Google registruje ove izmene i pre nego što izgovorite „žrtva sam negativnog SEO-a“, vaš rang postaje jasna slika novog stanja stvari.   

Zadivljeni količinom izvora koji bi ovaj pristup zahtevao, i svesni koliko je Google ranije poštovao slična obećanja, većina ljudi smatra da je previše optimistično očekivati ovako nešto. Najbolje bi bilo kada bi se podaci prikupljali u realnom vremenu, a pozicija vašeg sajta u pretraživačima modifikovala sledeći put kada pauk prođe kroz njega. Čak i ako postoji određeni vremenski period između promena i njihovog stupanja na snagu, duži nego što je vašem sajtu inače potrebno da se ponovo indeksira, mnogi web masteri bi i dalje dočekali ažuriranje sa mnogo entuzijazma. U svrhu pisanja ovog članka, pretpostavićemo da je ovo krajnji cilj i pokušati da odgonetnemo šta ovo zaista znači.

Implikacije

Najočiglednija korist koju web masteri i preduzetnici mogu da izvuku bila bi ta što ne bi morali da čekaju toliko dugo da se njihov sajt oporavi od penala.

Isto tako, svi bi bili u mogućnosti da malo više eksperimentišu kada je u pitanju građenje linkova. Oni koji rade black hat SEO i koji su se koristili churn and burn metodama – praveći užasne sajtove koji su uspevali da prežive i rangiraju se samo do sledećeg ažuriranja, neće moći više da se koriste ovim taktikama, ali postoje šanse da će izvući neke koristi od ove promene. Sa bržom obradom promena na sajtu, princip pokušaja i pogreške  postaće mnogo praktičniji metod za određivanje onoga šta prolazi kod Google-a, a šta ne.

Negativan SEO može postati moćniji na kratke staze – rezultati negativne SEO kampanje bi trebali da dovedu do bržih rezultata, ali bi i popravljanje štete takođe trebalo da bude lakše, jer nećete biti poslati u pakao Google-a do sledećeg ažuriranja, nego samo dok vam pauci opet ne prođu kroz sajt.

Što se tiče onih koji se ne bave black hat SEO tehnikama, jedina očigledna promena bi trebala biti u nivou njihove opreznosti. Kako se ne biste zamerili pingvinu, moraćete da nadgledate svaku promenu u svom portfoliu linkova i da reagujete u skladu s tim što je pre moguće (mnogi ljudi koji su zabrinuti za svoju vidljivost na internetu su ovo već i radili), ali opet, ako šteta i bude načinjena, ispravljanje situacije ne bi trebalo da bude problematično kao nekada.