Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

„SEO je oblast koja vremenom podleže mnogim promenama, a najuspešniji SEO stručnjaci usvajaju sve te promene i pretvaraju ih u prilike.“

Ovaj citat Meta Katsa iz 2010. godine bio je rana naznaka u kojoj meri će se pretraživački ekosistem menjati u sledećih nekoliko godina.
Zaista, oblast je nastavila da se razvija, neprekidno podižući standarde za kvalitet sadržaja i inovacija u oblasti internet marketinga. Istovremeno, kako algoritmi pretraživanja napreduju, web masteri i kompanije koje su im klijenti moraju da razmišljaju o prilagođavanju svojih strategija kako bi se bolje rangirali u SERP-u.

Imajući u vidu tako naglu promenu, lako je zaključiti zašto se još uvek pravi toliko grešaka, čak i od strane kompanija koje su se godinama fokusirale na SEO. Nisu samo black-hat i druge manipulativne tehnike te koje mogu oboriti web sajt u pretragama; ponavljanje nekih nenamernih grešaka često je razlog što web sajtovi ne primećuju nikakav napredak.

Kada SEO strategija ne postigne željeni rezultat

Duga istorija Google ažuriranja uzrok je višestrukih neuspešnih kampanja, čak i kod nekih od najboljih svetskih web sajtova. Oni sada predstavljaju nabolji primer štete kakvu loše realizovana SEO strategija može da nanese.

seo mistakes

Naime, pre nekoliko godina, kada je Google pretraživanje bila oblast koja se još uvek istraživala, mnoge kompanije su verovale da mogu da unaprede svoje pozicije tako što će nadmudriti pretraživač. Međutim, čak ni giganti poput BBC-ja, Washington Post-a i Engaget-a nisu mogli da se provuku nekažnjeno zbog korišćenja zabranjenih tehnika. Kada je Google osudio BMW na smrt i odstranio ga sa interneta na 3 dana, postalo je jasno da čak ni najveći SEO budžeti ne mogu biti od pomoći ukoliko nisu usmereni ka pravim kanalima.

Iako se ovo dešavalo u ranom stadijumu SEO razvoja, neke kompanije i dalje veruju da će korišćenjem zastarelih tehnika uspeti da poboljšaju svoj rang. Međutim, kako Google detaljno prati vaše napore, praktično je nemoguće izgraditi reputaciju prirodnim putem. Stoga je potrebno pažljivo isplanirati strategiju i postarati se da nikada ne napravite ni jednu od potencijalno fatalnih grešaka koje mogu naškoditi vašoj poziciji na internetu i tako naškoditi i samoj kompaniji. U tekstu koji sledi izlistali smo neke od najvećih izazova na koje treba da obratite pažnju pre nego što započnete planiranje svoje content strategije.

  1. Generisanje ispraznog sadržaja

Isprazan sadržaj je termin koji marketing stručnjaci iz SEO industrije koriste kada govore o manjku postova, ili o stranicama koje ne nude čitaocima neku vrednost. Iako danas Google može da detektuje takav sadržaj mnogo brže nego pre nekoliko godina, on je i dalje znatan problem u SEO svetu. Kada je u pitanju kvalitet, Google definiše isprazan sadržaj kao onaj koji čitaocu nudi malu vrednost, ili je ne poseduje uopšte:

  • – Automatski generisan sadržaj
  • – Isprazne partnerske stranice
  • – Sadržaj koji dolazi sa drugih izvora (tj. prekopiran sadržaj ili gostujući članak lošeg kvaliteta
  • – Doorway stranice

 

Očigledno je da bi svaki pokušaj dodavanja ispraznog sadržaja na web sajt doveo do kažnjavanja, pa čak i jedna stranica sa takvim sadržajem može postati predmet Google-ovog Manual Action notice-a koji će vas udaljiti iz pretraga. Umesto toga, ono na šta se treba fokusirati je dostavljanje relevantnih informacija sročenih tako da Google može lako da ih prepozna kao relevantne izvore informacija. Ovo se odnosi i na sadržaj koji se objavljuje na sajtu, kao i na sve aktivnosti u vezi sa građenjem linkova, jer je napor uložen u redovno stvaranje kvalitetnog sadržaja važan faktor koji utiče na postizanje uspeha u pretraživanju. Kako Adam Odet, CKO RKG-a kaže:

„Dani kada je SEO bio samo igra nadmudrivanja pretraživača su prošli. Danas je bitna content strategija, kao i druge vredne, održive strategije, ne samo trikovi i linkovi“.

  1. Neintegrisanje sadržaja i SEO strategije

Pojava content marketinga može se posmatrati kao prirodna evolucija SEO tehnika koje su pratile Google-ova pravila koja su uslovljavala web mastere. Iako content marketing postoji već decenijama, tek nedavno su ljudi počeli da ga povezuju sa SEO-om i da ga smatraju jednim od ključnih faktora za uspešan onlajn razvoj.

Danas možemo reći da je generisanje sadržaja snaga koja pokreće svet web marketinga, a takođe je i strategija koja bi trebala da se pridoda drugim SEO naporima. U videu iz 2013. godine, Met Kats objašnjava zašto je balans između ove dve stvari najbolji način da se unapredi rangiranje u pretragama, navodeći da bi fokus trebao da bude na stvaranju privlačnog sadržaja a ne samo građenju linkova. Zaista, tokom poslednje dve godine, videli smo nagli porast kada je u pitanju inbound marketing, čija je glavna ideja da prvo ponudi kvalitetan proizvod a potom brine o građenju linkova.

Ovaj stav podupire i skorašnje istraživanje Linkbird-a, koje je otkrilo da se sve veći broj kompanija odlučuje za holistički pristup SEO-u i internet marketingu. Studija pokazuje da 10% kompanija tvrdi da je kombinovanje SEO-a i content strategije jedan od najvećih izazova sa kojim se susreću kada je u pitanju onlajn marketing. Svakako, content strategija podrazumeva donošenje mnogih odluka oko planiranja budžeta i implementacije, što i čini ovaj proces izuzetno kompleksnim. S druge strane, imajući u vidu da većina ispitanika tvrdi da takav pristup može doneti dosta koristi, SEO i integracija sadržaja definitivno su efikasan način da se radi content marketing u moderno doba.

  1.  Građenje neprirodnih linkova

Stvaranje relevantnog sadržaja nije samo dobar način da se privuče pažnja publike i izgradi autoritet, već i put ka građenju prirodnih linkova. Naime, uz pomoć uredničkog kalendara i povremenim objavama vesti iz industrije, vaš web sajt ima veće šanse da generiše mogućnosti za građenje linkova, i vremenom i same linkove sa relevantnih web sajtova.

Stoga se na content strategiju može gledati kao na ključan faktor za generisanje kvalitetnih dolaznih linkova i izbegavanje potencijalno loših tehnika. Kako je to jedan od signala koji govori Google-u čime se bavite, vaš portfolio dolaznih linkova ne samo da bi trebao da izgleda prirodno, već mora i biti prirodan, što se može postići sistematičnim objavljivanjem sadržaja.

Nažalost, agresivno i neprirodno građenje linkova je i dalje jedna od najčešćih grešaka koju kompanije prave kada pokušavaju da unaprede svoju onlajn reputaciju. U tom slučaju, dva specifična problema koji mogu naštetiti reputaciji web sajta su anchor tekstovi sa ključnim rečima koje se potpuno podudaraju, i agresivno objavljivanje gostujućih članaka u cilju dobijanja linka, a ne građenja autoriteta. I jedno i drugo postale su tehnike koje pretraživači ne vole, te ih treba izbegavati.

Umesto toga, preporuka je kombinovati strategije za građenje linkova i stvaranje sadržaja koji bi se mogao podeliti putem velikog broja kanala. Prošlogodišnje istraživanje koje je sproveo Moz nam daje pregled strategija koje su se pokazale kao najefektivnije, na uzorku od 315 ispitanika koji su učestvovali u istraživanju, te je očigledno da bi se trebalo fokusirati baš na te strategije kako bi se osigurao kvalitet dolaznih linkova.

Link Building Survey

  1.   Objavljivanje dupliranog sadržaja

Većina vlasnika sajtova je upoznata sa činjenicom da dupliran sadržaj može ne samo našetiti položaju u pretragama, već i dovesti do penalizovanja. Ipak, čak ni danas ljudi nisu sigurni šta je tačno dupliran sadržaj i kako rešiti moguće probleme koje on može prouzrokovati.

Google smernice o dupliranom sadržaju daju pregled najboljih tehnika za postupanje sa stranicama sa sličnim ili identičnim sadržajem, pa ipak, većina SEO stručnjaka kaže da je manjak kanonikalizacije za duplirane stranice jedan od najčešćih propusta koje primećuju. Ovo se dešava jer web masteri često zaboravljaju da unesu prikladne tagove na stranice koje upućuju na sličan sadržaj, pogotovo u slučajevima kada se web sajt prebacuje na novi domen.

duplicate-content-examples

Slika preuzeta sa 30acres.com.au

 

Važno je naglasiti da u određenim slučajevima dupliran sadržaj na stranici neće dovesti do penala, ali ispravljanje ovakvih grešaka je verovatno nešto najjednostavnije što možete da uradite. Prvo, možete da proverite stanje vašeg sadržaja pomoću alata kao što su Siteliner ili Plagiarism Checker, pa  onda da razmislite kako biste mogli da rešite problem. Neke od osnovnih instrukcija ukazuju na to da treba voditi računa o:

  • – 301 redirekcijama
  • – korišćenju domena najvišeg nivoa za sadržaj koji bi bio od važnosti samo u jednoj zemlji
  •  sindikaciji sadržaja, gde uvek treba uključiti link ka originalnom izvoru
  • – opštenamenskom ponavljanju i “praznim” stranicama
  1.  Stranice se sporo učitavaju

Brzina učitavanja stranice utiče na to kako će je ljudi oceniti i predstavlja važan faktor u optimizaciji web sajta. Iako se po internetu priča o tome koliko je bitna brzina učitavanja stranice, kada govorimo o opštem utisku koji posetioci stiču, skorašnje istraživanje ukazuje da zabrinjavajuće velik broj stranica i dalje ne pokazuje dobre rezultate. Kao što je pokazalo Portent istraživanje koje je posmatralo 94 miliona pregleda stranica na preko 16 ecommerce web sajtova, 50% web sajtova učitava se za 5 ili više sekundi. Kako prosečan korisnik napušta web stranicu ukoliko joj je potrebno više od 3 sekunde da se učita, jasno je zašto je ovo loše, ne samo za ecommerce, nego i za sve druge web sajtove.

Kao karakteristika koja igra značajnu ulogu kada je u pitanju iskustvo korisnika, vreme učitavanja stranica utiče na rangiranje u pretragama. Iako je samo jedan od 200 signala koje Google uzima u obzir kada ocenjuje web sajt, ali ne i faktor zbog kojeg biste sigurno bili penalizovani, optimizovanje brzine učitavanja stranice je sigurno jedna od stvari koja bi učinila da se posetioci zaljube u vaš web sajt. Kada govorimo o brzini učitavanja stranice kao faktoru koji utiče na rangiranje, Met Kats ističe da je potrebno podići svest među web masterima o važnosti optimizovanja kako bi se poboljšalo iskustvo korisnika. Takođe, ovo je jedna od stvari koju je moguće vrlo lako ispraviti, što je čini još značajnijom.

„Raditi na ubrzanju rada vašeg sajta je generalno dobra stvar. Posetioci sajta će biti srećniji (i možda će se više konvertovati ili više koristiti vaš sajt) i brža veza će biti bolja za sve.“

  1.  Jurnjava za brzim rezultatima umesto za kvalitetnom reputacijom koja bi se gradila na duge staze

Jedan od problema koji je i danas aktuelan je težnja ka ostvarivanju brzih rezultata umesto onih od kojih bismo imali koristi na duge staze. Mnoga preduzeća znaju da AdWords kampanje mogu da doprinesu ostvarivanju brzih rezultata koje je lako izmeriti i to je upravo ono što ih čini prioritetnim u onlajn marketingu. BIA/Kelsey studija pokazuje da je 60.6% srednjih i malih preduzeća istaklo da su ulagali u ovaj tip reklamiranja jer donosi brze rezultate.

Pa ipak, rezultate ne možemo uvek uočiti tako brzo kada su u pitanju drugi oblici SEO-a. Građenje linkova, stvaranje sadržaja i razvijanje autoriteta su sve aktivnosti koje zahtevaju dosta uloženog vremena i truda. Da, pomoću ovih strategija ćete verovatnije izgraditi brend kao autoritativan izvor informacija unutar nekoliko industrija. Ovo je potvrdilo i istraživanje koje je sproveo HubSpot koje, pored nekih drugih činjenica, otkriva da poslovni web sajtovi koji sadrže između 401 i 1000 stranica privlače 6 puta više prilika od onih koji imaju između 51 i 100. Takođe, kompanije koje investiraju značajne sume novca u inbound marketing imaju koristi od kombinovanja više strategija za rast i razvoj, što opet ukazuje na to da se rad na postizanju dugotrajnih rezultata više isplati.

Naravno, malim preduzećima su nekada potrebni meseci, ili čak i godine kako bi izgradila web sajt koji će doneti nove prilike i biti mašina za konverzije. Zato je dobra ideja osloniti se na usluge uspešne SEO agencije i tako odrediti pravi tempo napretka vašeg poslovanja.  

  1.  Ne pratite rad vašeg web sajta

Analizirati kako radi vaš web sajt je od izuzetnog značaja, bez obzira na to da li deo SEO usluga obavlja agencija koju ste unajmili ili imate marketinški tim unutar kompanije. Pa ipak, ovo ne podrazumeva samo povremeno proveravanje Google Analytics-a kako biste videli koliko ste poseta privukli, već i korišćenje Webmaster Tools-a kako biste na vreme identifikovali moguće greške. Čak Prajs iz Search Engine Watch-a bio je u pravu kada je govorio o tome zašto je smrtni greh ne pratiti kako radi vaš sajt:

„Iz mog iskustva, koje se sastoji od sprovođenja 200 revizija linkova u 2013. godini, većina zahteva za preispitivanjem penala se odobri za 30 ili manje dana. Uzevši to u obzir, takođe treba imati na umu da se čak 95% svih sajtova koji su penalizovani ni ne potrudi da se oporavi.”

Alarmantna je činjenica da svega 5% preduzeća pokušava da se otarasi strašnih efekata koje nosi penalizacija i može se pripisati neredovnom praćenju rada web sajta. Stoga, redovne provere mogu da vam pomognu da u potpunosti izbegnete penalizaciju, jer vam daju priliku da reagujete istog momenta kada otkrijete neke nepravilnosti.

Zaključak

Kako bi vladao svetom Google pretrage, čovek mora redovno da radi, kao i da bude spreman da redovno primenjuje nove tehnike. Ovo je od izuzetne važnosti u eri jake konkurencije u pretragama, kada samo savršen balans izmedju content marketinga i SEO-a može privući vernu grupu posetilaca i verne mušterije. Očigledno je da ovih 7 grešaka može naneti veliku štetu, ne samo vašem rangu u pretraživačima, već vas mogu i sakriti od očiju do kojih želite da doprete, tako sprečivši dalji napredak vašeg poslovanja.

 

Dodatni izvori: