Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

October 29th, 2016

posted by

KATEGORIJA

7 noćnih mora digitalnog marketinga: Noć veštica 2016. godine

Ponoć se bliži i nešto zlokobno miče u mraku. Ekran tvog računara jasno sija, obasjan zracima mesečine. Drhtavim koracima mu se približavaš, i pogled ti se lepi za njega… Ono što tamo ugledaš ispunjava te stravom – prethodni položaj u pretraživačima nestao je bez traga!

Osetiš tu jezu? Ja je svakako jesam osetio, a sam sam napisao te reči! Neki od nas bi se izgleda radije suočili sa apokalipsom nemrtvih, nego sa Google-ovim penalom.
U duhu praznika, želimo da podelimo sa vama 7 najstrašnijih noćnih mora digitalnog marketinga, kako ih vidimo 2016. godine.

1. Krvave odredišne stranice

helloween-domacinka-02

Poput Viktora Frankenštajna provodite noći i dane gradeći odredišne stranice, osmišljavajući stravične slogane i igrajući se logom i drugim elementima dizajna, kako biste oživeli svoj izum. Kada to vaše stvorenje po prvi put udahne, pašćete u iskušenje da budete ponosni na ono što ste postigli.

Frankenstein

Nemojte se radovati prerano. Morate računati na novootkrivenu i zaista jezivu činjenju, koja potvrđuje da se oko 97% potencijalnih klijenata gubi zbog loših odredišnih stranica.

Zašto dolazi do toga? Razloga je mnoštvo. Za početak, čak 68% marketing stručnjaka i dalje doživljava kreiranje kvalitetnog i doslednog sadržaja – izazovom. Ovo je samo jedan od ključnih faktora koji mogu negativno uticati na konverzije sa odredišnih stranica.

2. Priče o duhovima (i nevidljive metrike)

helloween-domacinka-03

Koliko su vaše metrike stvarne?
Morate im opipati puls i uveriti se da i dalje dišu. Previše nas i dalje juri za duhovima kroz izveštaje i alate za analitiku, i ako ne možete da izračunate povrat investicija za kampanje koje vodite, klijent će vam uskoro postati prava pravcata babaroga.

Jedan od ključnih izazova u 2016. godini jeste nemogućnost 70% marketing stručnjaka da meri povrat investicija na mobilnim reklamama. Ali to je tek vrh ledenog brega! Kad već govorimo o “lovu u mraku”, postoji nekoliko još užasnijih scenarija.

Čak 46% B2B marketing stručnjaka javlja da nisu sigurni da li im je ijedan društveni kanal doneo prihode! Znaju da im je publika tamo, ali zapostavljaju činjenicu da im odnos klikova i prikaza na pojedinim mrežama opada.

Kako je to moguće?

Pretpostavljam da većina nas ne prati prave metrike. Ili možda samo očekujemo previše od određenih platformi. Na primer, da li ste čuli šta ima novo na Tviteru? Neće vam se nimalo dopasti.

3. Zora živih mrtvih (stranica)

helloween-domacinka-04

Ukoliko ne počistite nakon svake kampanje koju vodite, pripremite se na mogućnost zaraze. Onog trena kada zalutali posetilac naleti na stranicu koja prikazuje stari događaj ili webinar koji je odavno završen, izvesno je da će se udaljiti i napustiti vaš sajt, zaražen mrtvom stranicom.

Sada vam ne ostaje ništa sem velikog broja posetilaca koji napušta vaš sajt, negativno iskustvo korisnika, izgubljen potencijalni klijent, rangiranje vam se pogoršava – i sve to samo zato što niste počistili svoj stari sadržaj.

Morate biti svesni da čak i samo 10 stranica koje sadrže zastareo sadržaj može ozbiljno naškoditi sajtu. Dlakavi pauci pretraživača treba da prođu kroz svaku stranicu koju objavite, i držeći stari i besmislen sadržaj na sajtu, sami sebi kupate rupu.

Dok ti pauci indeksiraju iste stare dosadne stvari, autoritet vaših preostalih, svežih stranica, dovodi se u pitanje.

Stravičan kraj ove priče vodi do sledećeg zaključka – savremeni stručnjaci za marketing često su nesmotreni. A svi znamo šta se sa tim junacima dešava u horor filmovima, zar ne?

4. Marketing strave i užasa

helloween-domacinka-05

Kolega koji mutira u Hajda, genijalac koji se pretvara u prevaranta – marketing stručnjaci mrze druge marketing stručnjake koji naš posao dovode na zao glas. To naš posao čini još izazovnijim, a niko ne želi da bude glasnik loših vesti. Ukoliko ste ikad morali da kažete klijentu da je prevaren, a ne nagrađen – znate koliko su oni oduševljeni kada čuju takve vesti.

Čini se da je prošla godina obeležena desetinama nečuvenih kampanja koje su bile ništa do pustih laži! Potpuno nepoštene reklamne kampanje izvirale su iz ozbiljnih profesionalaca, koji su, ispostavilo se, bili samo vukovi u jagnjećoj koži!

 

Od stvaralaca video igara do proizvođača automobila, bili smo svedoci nekih smelih laži izrečenih u javnosti, samo zarad profita. Nedavno je, očekivano, otkriveno da je moral u industriji izuzetno upitna stvar. Čak 47% anketiranih priznalo je da su dotakli dno.

Industrija je zasićena kao nikad do sada, i čak i neki od najvećih profesionalaca u industriji pokušavaju da se izvuku s nekim drskim potezima.

5. Mobilno prokletstvo

helloween-domacinka-06

Sajt koji nije optimizovan za mobilne uređaje strašniji je od svakog duha, dok lebdi, jedva vidljiv, i plaši sve koji ga otvore sa telefona.

Zašto, pitate se?

Ukoliko vam nije dovoljan podstrek onih 87% korisnika interneta koji poseduje pametan telefon, šta kažete na 69% korisnika koji će obrisati vaš mejl bez da ga pročita, ukoliko nije optimizovan za mobilne uređaje.

Kako bismo bili sigurni da razumete ozbiljnost situacije, i zbog čega morate da sprovedete čišćenje sajta (žalfije dodajete po ukusu), evo još jedne jezive činjenice! Prema Google-u, 61% korisnika verovatno se neće vraćati na sajt kojem prethodno nisu mogli da pristupe! Kako bi sve ovo dobilo prave obrise noćne more, iznosimo vam i činjenicu da će 40% korisnika otići na sajt konkurenta u tom slučaju.

Ukoliko želite da razjurite potencijalne klijente i saradnike, zaboravite na optimizaciju za mobilne uređaje, ipak je 2016. godina! Čik se usudite!

6. Strava u sandučetu

helloween-domacinka-07

Nema veće more od one kad odjednom shvatite da ste započeli email marketing kampanju poslavši gomilu mejlova koji sadrže istu grešku, koje se sada nekontrolisano množe.

Ovo niko ko se bavi marketingom ne može sebi priuštiti – čak 69,7% korisnika interneta u Sjedinjenim Državama smatra email najboljim vidom poslovne komunikacije, a uzmemo li u obzir da je procenat konverzija tri puta veći preko mejlova nego putem društvenih mreža, i ima 17% veću vrednost konverzije, jasno vam je šta želimo da kažemo.

 

Evo na šta treba da obratite pažnju kada pokrećete email kampanju.

Šaljete li nepoželjne poruke? Da li koristite varljive naslove, ili možda sve pišete velikim slovima, pa se potencijalni klijent oseća kao da vičete na njega preko ekrana? I, moj omiljeni trik iz priča strave – šunjate li se u mraku, bez da pratite koliko mejlova je otvoreno?

Ukoliko je vaš odgovor da – molim vas, prestanite.

7. Doba veštačke inteligencije

helloween-domacinka-08

Od koje dve reči će se svaki SEO strateg naježiti?

“OK Google…”

To je način na koji započinjete glasovnu pretragu preko mobilnog uređaja.

Činjenica da se koriste uređaji kao što je Cortana, ili Siri, i činjenica da se mreža pretražuje preko ovih usluga, odlična je podloga za noćne more. Neznajući za koje termine je potrebno optimizovati sadržaj, i traženje logičnih veza između proizvoda i ključnih reči, izazov je sam po sebi.

 

Glasovna pretraga stvari čini samo još težim. Međutim, razvoj mašina ne znači da SEO umire, kao što neki veruju. Naprotiv, to samo znači da ćemo samo sve bolje razumeti semantiku i algoritme za pretragu.

Ne bojimo se ni malo! Ali za svaki slučaj ćemo ostaviti svetlo upaljeno.

helloween-domacinka-09