Four Dots
Four Dots Blog

NAJNOVIJE
sa bloga

Mobilgedon, kog smo se toliko plašili, na kraju se pokazao kao jedan od najbezazlenijih -gedona koji postoje, ali je i dalje doneo mnoge promene kada je u pitanju pristup korisnika optimizaciji za mobilne uređaje. Čak i ako prekršite neka pravila, ne čini se prikladnim reći da vas je „udario“ kao oni koji su, iako zvuče simpatičnije, ipak mnogo opasniji – Penguin ili Panda.

Iako ažuriranje nije bilo potresno koliko su se mnogi plašili, veliki broj web sajtova je iskusio značajan pad u rezultatima pretrage na mobilnim uređajima. Ako vam je protok saobraćaja na mobilnim uređajima iole važan za posao kojim se bavite, niste mogli da ne primetite upozorenja prepuna preciznih i korisnih informacija kako se pripremiti za nadolazeću promenu.

Pa ipak, čak i oni koji su pokušali da se prilagode nisu uvek dosezali sam vrh pretraga. Srećom po njih, priroda ažuriranja i činjenica da cilja samo određene sajtove umesto čitavih domena olakšala je izbavljenje. Insiprisan posledicama ovog velikog događaja u SEO svetu, ovaj članak će sumirati sve što smo do sada naučili, kao i to šta će u 2016. godini značiti optimizacija za mobilne uređaje.

1. Ravnoteža Između Mobilnih i Desktop Računara

Kada govorimo o optimizaciji za mobilne uređaje, važno je uzeti u obzir u kojoj meri su određeni sajtovi i firme koje se nalaze iza tih sajtova ispaštali jer su se previše fokusirali na optimizaciju za mobilne udeđaje, na uštrb doživljaja koji su pružali korisnicima desktop računara.

Ovaj Baba Vangin pristup izveštavanju uspeva da usmeri više pažnje na specifične probleme, za koje ponekad čuju i oni koji su inače gluvi kada su u pitanju neka tiša obaveštenja. Pa ipak, isto tako je i često izazivalo preterane reakcije koje su oslepljivale ljude i činile da ne vide loše strane prihvatanja ove promene. Drugim rečima, biti jedan od prvih koji će ih usvojiti može se ispostaviti kao izuzetno korisno, ali pre nego što potpišete ikakav ugovor, postarajte se da potomstvo nije poput onoga koje je uzrokovalo Rozmerin pad.

Prosto rečeno, neki su se previše usredsredili na pronalaženje načina kako da postanu privlačniji korisnicima mobilnih uređaja i, dok su to činili, zaboravili su da i dalje treba da misle na korisnike koji koriste desktop računare.

Možete pronaći mnogo resursa o tome kako optimizovati web sajt za mobilne telefone, ali oni retko uključuju upozorenja o negativnim efektima koje optimizacija može imati na vašu vidljivost na internetu. Ovaj članak je odlično objasnio zašto neke od brojki i predloga koji kruže naokolo možda nisu tačni ili relevantni kao što možda mislite. Baziran na rezultatima comScore 2015 U.S. Digital Future in Focus studije, članak ukazuje da:

„Desktop računari ne zaostaju – i taj jedva primetan pad od 1% je verovatno povezan sa dostupnošću, više nego prebacivanju sa desktop računara na mobilne uređaje.“

Ovo za vaše poslovanje ustvari znači da će optimizacija vašeg web sajta za mobilne telefone u jednom momentu podrazumevati i određene ustupke. Ponekad ne postoji idealna integracija za optimizaciju koja bi bila jednako kvalitetna i za mobilne uređaje i za desktop računare. Ponekad će se jedni zahtevi sudarati sa drugima i moraćete da se odlučite za samo neke od njih.

Ovo se može dogoditi u svakom momentu, od odluke da li će web sajt biti reponsivan, prilagodljiv ili odvojene URL konfiguracije, do određivanja dužine i čitljivosti sadržaja koji objavljujete.

Kada donosite konačnu odluku, ne dozvolite da vas hipnotišu sve projekcije i statistike u vezi sa razvojem mobilnih uređaja. Drugim rečima, ne koncentrišite se samo na to da iskoristite svaku priliku da optimizujete vaš sajt za mobilne uređaje bez razmišljanja o uticaju koje promene mogu imati na rad sajta ili njegovu vidljivost na desktop računarima.

Srećom, značajan deo onih tehnika koje se smatraju najboljima su jednako važne, bez obzira na platformu za koju optimizujete web sajt. Na primer, ako se postarate da se stranice brže učitavaju, možete uticati na poboljšanje iskustva korisnika, bez obzira na uređaj. Imajući ovo na umu, hajde da pogledamo šta to znamo o optimizaciji za mobilne uređaje na kraju 2015. godine.

2. Odabir Pravog Tipa Konfiguracije

Dok Google preporučuje da se odlučite za responsivan dizajn kad god je to moguće, postoji mnogo web sajtova koji bi mogli da koriste više od jednog formata – konfiguracije prilagodljivog ili zasebnog web sajta. Svakako se čini da će se responsivni sajtovi lakše učitavati na različitim uređajima nego druga dva tipa, ali kada treba da se prikaže isti sadržaj ekranima koji su različite veličine, obično je potrebno napraviti neki kompromis. O prednostima i manama reponsivnog dizajna i o tome da li je on faktor koji utiče na rangiranje možete više pročitati na Search Engine Land web sajtu.  

3. Pravilno pristupanje tehničkim faktorima

Iako dobra SEO strategija obuhvata mnogo više od tehničke optimizacije, ovaj aspekt je i dalje od velike važnosti za postizanje značajnih rezultata. Isto tako, optimizacija za mobilne uređaje podrazumeva doterivanje nekih tehničkih detalja, od kojih su najvažniji:

  • Brzina učitavanja stranice koja je značajan i očigledan faktor već neko vreme i samo je postala još bitnija kada su u pitanju mobilni uređaji.

  • Ništa od Flash-a, odustanite.

  • Ako blokirate Google-u pristup JavaScript-u, CSS-u i slikama, sprečavate pretraživač da analizira vaš sadržaj kako priliči, što predstavlja jednu od najčešćih grešaka koje se pominju u ovom njihovom izuzetno korisnom vodiču.

  • Isti vodič vas navodi da se pobrinete da vaš video sadržaj bude pogodan za gledanje na svim tipovima uređaja i da se postarate da ne izbacuje 404 greške na mobilnim uređajima.

4. Intuitivna Informativna Arhitektura

Ako ste dovoljno upoznati sa tim kako vaša ciljna publika čita sadržaj na različitim uređajima, trebalo bi da umete da ih uputite na najkraći put do konverzija. Konfiguracija za koju ste se odlučili će odrediti stepen slobode koju imate kada je u pitanju organizacija i izgled vašeg sajta.

Na primer, ako ste izgradili sajt koji je prilagođen isključivo mobilnim uređajima, verovatno će biti bolje da skrojite stranice za manje ekrane i predstavite samo one koje imaju smisla u ovakvom okruženju. Pa ipak, ova fleksibilnost ima svoju cenu. Morate dobro da pazite na redirekcije kako biste se postarali da vode do prikladnih stranica na alternativnim verzijama sajta. S druge strane, ako korisnik pokušava da pronađe stranicu na vašem sajtu optimizovanom za mobilne uređaje i ona ne postoji, redirektovati ih na odgovarajuće stranice na vašem sajtu optimizovanom za desktop računare je uvek bolje nego dozvoliti 404 greške.

5. Najbolje Tehnike za Sadržaj za Mobilne Uređaje

Optimizovanje sadržaja za mobilne uređaje može biti problematično, pogotovo kada su u pitanju multimedijalni elementi. U vezi s tim, studija sprovedena od strane SearchMetrics-a uporedila je najbolje rezultate sa desktop i mobilnih uređaja za skup od 10.000 opštih ključnih reči, otkrivši:

„Dok je na 30 desktop web sajtova prosečan broj slika po stranici oko 9, manje od 4 slike su pronađenje na najboljim sajtovima optimizovanim za mobilne uređaje“

Uzimajući u obzir važnost brzine učitavanja stranice za iskustvo korisnika, smanjivanje broja slika na web sajtovima koji su optimizovani za mobilne uređaje bi moglo povećati brzinu učitavanja. Pa ipak, nije dovoljno rešiti se samo slika. Naime, za odlično korisničko iskustvo na mobilnim uređajima se ne preporučuje nikakvo zatrpavanje ekrana – od reklama i nepotrebnih internih linkova, pa sve do glomaznih elemenata za navigaciju.

Ista studija otkrila je da se od 2014. godine prosečna dužina članaka objavljenih na najbolje rangiranim sajtovima optimizovanim za mobilne telefone povećava na više od 800 reči po stranici, što je i dalje manje od prosečne dužine sadržaja na web sajtovima optimizovanim za desktop računare. Kada govorimo o čitljivosti, iznenađujuće je da se visoko rangirane stranice optimizovane za mobilne uređaje čine zahtevnijim od njihovih odgovarajućih duplikata na desktop računarima.

Ovo znači da sadržaj mora biti sažet i orijentisan na svrhu kojoj služi, sa što je manje moguće linkova. Čini se da su liste koje nisu previše složene postale jedna od najčešćih metoda za prenošenje složenih informacija u što kraćem obliku, što možemo često ponaći na visoko ragiranim sajtovima optimizovanim za mobilne uređaje. Video se čini popularnim iz istog razloga, ali često zahteva naprednije uređaje za pokretanje, te ponekad nije dobar izbor.

6. Prava Vrednost Dolaznih Linkova i Podela na Društvenim Mrežama

Dok dolazni linkovi i dalje nose određenu težinu kada je u pitanju vidljivost stranice u pretragama na mobilnim uređajima, izgleda da su mnogo manje bitni kada je u pitanju klasična optimizacija za desktop računare. Čini se da su signali sa društvevnih mreža postali jedan od značajnijih faktora u optimizaciji za mobilne uređaje, što nas skoro uopšte ne iznenađuje kada uzmemo u obzir specifično ponašanje korisnika. Naime, pokazalo se da su mobilni uređaji dva puta ’društveniji’ od desktop računara, što znači da su strategije vezane za društvene mreže mnogo važnije kada govorimo o optimizaciji za mobilne uređaje.

Zaključak

Ovako strpane zajedno, informacije koje su gore predstavljene mogu se činiti pomalo zastrašujućim, ali je optimizacija za mobilne uređaje daleko od komplikovanog. Google čak i nudi zgodan test s ciljem da vam pomogne da odredite koliko su vam stranice optimizovane za mobilne uređaje. Rezultati će vam pokazati gde ima mesta za poboljšanje i koji aspekti vašeg web sajta su u skladu sa specifičnim zahtevima platforme.

Napokon, može se reći da je većina diskusija vezanih za Mobilgedon imala nepotrebno apokaliptičan ton, ali je opšta ideja i dalje tu. Značaj optimizacije vašeg web sajta za ekrane na mobilnim uređajima nastaviće da raste u godinamaa koje dolaze, posebno kako se ekrani sve više smanjuju i koncentracija korisnika opada.